O balerină hipoacuzică a acuzat lanțul de cluburi de sport Virgin Active de îndepărtarea prin intermediul unui program de editare foto a unui implant pe care aceasta îl poartă la ureche în cadrul unei reclame difuzate la nivel internațional, informează The Telegraph. Simone Botha Welgemoed din Africa de Sud, în vârstă de 27 de ani, suferă de surditate de la naștere, iar la 22 de luni, în 1992, i-a fost fixat un implant cohlear. Când aceasta a văzut reclama Virgin Active pe rețelele de socializare și-a dat seama că implantul pe care îl purta fusese îndepărtat printr-un program de editare foto.
Dansatoarea, care a fost încoronată Miss Deaf South Africa în 2012, a declarat că a fost ”șocată” și că s-a simțit ca și cum cineva ar fi ”turnat ”o găleată cu apă” pe ea. ”Nu mi-a venit să cred ce am văzut când sora mea m-a identificat în reclama Virgin de pe Instagram”, a spus ea. ”M-am născut cu surzenie totală și am primit implantul cohlear (IC) la vârsta de 22 de luni. La acea vreme am fost cel mai mic copil din Africa ce a beneficiat de așa ceva; fără IC nu aud absolut nimic”, a explicat balerina.
Simone Botha Welgemoed a contactat imediat Virgin. Ulterior, lanțul de săli de fitness și-a cerut scuze și a înlocuit fotografia cu o imagine în care se observă implantul, menționează sursa citată. ”Am adresat imediat scuze lui Simone”, a declarat un purtător de cuvânt al Virgin care a precizat că între cele două părți a existat o întâlnire ”deschisă”. ”Vom colabora cu Simone pe tema educației și vom relua campania, neretușată”, a precizat acesta.