Ediția: Luni 13 ianuarie 2025 Nr. 6791
Ediția: Luni 13 ianuarie 2025 Nr. 6791

Verificările efectuate de inspectorii școlari în unitățile de învățământ din județ, cerute de ministerul de resort


Inspectorii școlari vrânceni sunt cu un pas înaintea Ministerului Educației Naționale (MEN), în ceea ce privește inspecțiile pe care le fac în teritoriu. Aceștia fac inspecții în unități de învățământ încă de la începutul anului școlar, iar conducerea MEN le-a cerut abia acum să le facă.
Seria inspecțiilor inopinate în școli a fost deschisă de inspectorul școlar general adjunct, profesorul Aurel Șelaru, care în fiecare săptămână a mers prin școlile din județ pentru a vedea cum se desfășoară orele, ce nevoi au copiii și cadrele didactice, pentru că misiunea inspectorilor nu este numai una de verificare și control, ci și de coordonare și susținere ca elevii să aibă cele mai bune condiții pentru desfășurarea procesului educațional. Acest aspect a fost subliniat și în ultima videoconferință pe care ministrul Liviu Pop a avut-o cu inspectorii școlari. „Între atribuțiile inspectoratelor școlare de îndrumare și monitorizare și cele de coordonare și evaluare trebuie să existe un echilibru, astfel că, începând de săptămâna viitoare, va fi transmis la minister graficul activităților desfășurate în teritoriu de inspectorii școlari generali, inspectorii școlari generali adjuncți și inspectorii școlari, cu menționarea tematicii și locațiilor pentru fiecare județ”, le-a cerut Liviu Pop inspectorilor școlari. Cu alte cuvinte, inspecțiile desfășurate de inspectorii vrânceni sunt unele  menite să conducă la o cât mai bună relaționare între școli și Inspectoratul Școlar Județean (IȘJ), pentru obținerea unor rezultate bune și foarte bune.
De asemenea, ministrul a mai transmis că pentru o bună dezvoltare a bazelor materiale din școli, conducerile unităților de învățământ trebuie să aibă o bună colaborare cu conducerile unităților administrativ teritoriale. Astfel, între IȘJ, directori de școli și primării trebuie să existe dialog, pentru că numai așa se pot găsi soluții, mai ales pentru ceea ce înseamnă bază materială.
În cadrul aceleiași videoconferințe, ministrul Pop a lansat și un apel către toate cadrele didactice în vederea constituirii unor resurse educaționale deschise, care să cuprindă materiale-suport atât pentru preșcolari/ elevi, cât și pentru cadrele didactice. Acestea vor fi avizate de inspectoratele școlare și casele Corpului Didactic și vor fi puse gratuit la dispoziția celor interesați, pentru activitățile instructiv-educative sau extrașcolare. Elaborarea unor astfel de instrumente educaționale va putea fi recompensată prin intermediul unor criterii din fișele de evaluare pentru acordarea gradațiilor de merit, prin punctaje care să faciliteze accesul la această formă de motivare a cadrelor didactice care doresc să se implice în generarea de resurse educaționale deschise.
Ministrul Educației a solicitat conducerilor inspectoratelor școlare să manifeste proactivitate în comunicarea cu publicul și să faciliteze accesul acestuia la informațiile de interes general (activități/ proiecte extracurriculare, lista auxiliarelor didactice avizate/ aprobate de MEN etc.), astfel încât informarea actorilor implicați în educație și a beneficiarilor direcți să fie rapidă și eficientă. În cadrul aceleiași întâlniri, ministrul a mai transmis că se avansează cu biblioteca virtuală și speră ca aceasta să fie disponibilă cât mai repede.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?