Ediția: Joi 26 Decembrie 2024. Nr 6785
Ediția: Joi 26 Decembrie 2024. Nr 6785

Doar cinci focșăneni au adoptat căței la târgul organizat la padocul de la Golești


Iubitorii de animale din Focșani nu s-au grăbit să adopte un cățel la pimul târg de adopție a câinilor fără stăpân organizat, joi, la Adăpostul public pentru animale de la Golești. Evenimentul a fost organizat de Direcția de Dezvoltare Servicii Publice a Primăriei Focșani cu scopul de a prezenta adăpostul și de a încuraja focșănenii să preia acasa aceste animale fără stăpân. Au răspuns invitației organizatorilor elevi de la liceele municipiului care s-au implicat în îngrijirea cățeilor. În schimb, doar cinci persoane fizice au adoptat câte un cățel. Directorul DDSP Adrian Vulpoiu ne-a precizat că cei mai mulți căței,17, au fost adoptați de o asociație non guvernamentală din București. De menționat că, de luna viitoare, administrația locală va face schimbări în ceea ce privește preluarea câinilor de pe domeniul public. Astfel, câinii fără stăpân ridicați de pe străzile din municipiu vor fi cipați astfel încât să există o evidență a animalelor și a persoanelor care le iau în adopție. Iar dacă animalul va fi prins din nou de pe străzile municipiului vor fi aplicate sancțiuni persoanei care l-a adoptat. Nu în ultimul rând, primarul Cristi Misăilă le-a spus reprezentanților DDSP să facă demersuri pentru obținerea unor numere scurte de telefon la care cetățenii să poată solicita intervenția hingherilor pentru prinderea câinilor fără stăpân agresivi.

    De asemenea, la ultima ședință a Consiliului Local au fost aprobate modificările la Normele pentru creșterea și îngrijirea animalelor domestice și de companie în Focșani. Modificările se referă la cheltuielile proprietarilor de animale cu iluminatul și curățenia în spațiilor interioare din blocuri. Inițial, Normele prevedeau posibilitatea ca persoanele care cresc animale de companie la bloc să poată plăti mai multe cheltuieli indirecte, la propunerea președintelui asociației de proprietari. A fost stabilită și o paritate de două animale/ o persoană, la calcularea acestor utilități. Ulterior,  municipalitatea a stabilit să lase la latitudinea fiecărei asociații de proprietari modul în care va calcula plata utilităților. „Cetățenii care locuiesc în blocuri cu apartamente, pot crește și întreține animale de companie, în spațiul pe care îl dețin, având obligația să respecte orele de liniște pentru a înlătura orice disconfort adus vecinilor și de a lua măsuri ca acestea să nu murdărească și să nu deterioreze spațiile de folosință comună (holuri, scări, spații verzi). La propunerea președintelui Asociației de proprietari/ locatari, animalele de companie vor fi înregistrate la plata utilităților – cheltuieli indirecte: curățenie, iluminat pe casa scării. În caz contrar, vor fi obligați să efectueze curățenie, decontaminare, refacerea spațiilor deteriorate și plata daunelor, la solicitarea Asociației de Proprietari”, se arată în propunerea de modificare a hotărârii Consiliului Local. Propunerile de înregistrare a animalelor la plata utilităților trebuie adoptate cu votul majorității simple a locatarilor/proprietarilor din bloc. Aplicarea sancțiunilor poate fi realizată doar de către inspectori împuterniciți ai Direcției de Dezvoltare Servicii Publice, de la Poliția Locală și de inspectorii Gărzii de Mediu.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?