Comisia pentru libertăți civile a Parlamentului European a votat joi reguli mai stricte pentru serviciile de comunicații online – mesagerie sau e-mail – cum ar fi WhatsApp și Skype, restricționând modalitățile prin care acestea își pot urmări utilizatorii, informează Reuters. Conform noii versiuni a proiectului ePrivacy, operatorii de telecomunicații și serviciile online trebuie să garanteze confidențialitatea comunicațiilor clienților și să ceară acordul utilizatorilor înainte de a-i urmări pe internet pentru a le prezenta reclame personalizate. Regulile urmăresc să supună firmele cu specific online acelorași condiții aplicabile deja companiilor de telecomunicații.
Parlamentarii europeni au înăsprit propunerea înaintată de Comisa Europeană, cerând ca setările implicite ale browserelor de internet să nu permită publicitatea personalizată pe baza istoricului de navigare. Utilizatorilor li se va cere opteze pentru acceptarea de cookies. Townsend Feehan, director general al IAB Europe (asociația agențiilor de publicitate online) a criticat măsura. El a explicat că serviciile online se bazează pe modele de afaceri alimentate cu date și finanțate din reclame pentru a putea susține financiar crearea de conținut și că „un conținut care trebuie oferit pe degeaba va ajunge să nu valoreze nimic”.
Organizația Europeană a Consumatorilor (BEUC) a salutat însă votul în comisia parlamentară, arătând că clienții nu trebuie forțați să renunțe la confidențialitate când accesează un site web, trimit un e-mail sau cumpără online. Votul nu a fost unanim, iar parlamentarii celui mai mare grup de centru-dreapta au fost împotrivă. Decizia nu este oricum finală: Parlamentul European trebuie să realizeze un compromis între punctele de vedere diferite ale statelor membre ale UE.