În perioada 18-25 octombrie, un grup de elevi și profesori de la Colegiul Tehnic „Valeriu D.Cotea” se vor deplasa în Franța, la Lycee „Andre Alquir”, în cadrul unui proiect aflat în derulare între cele două instituții de învățământ. Colegiul din Focșani derulează proiectul „Interferențe” cu Lycee „Andre Alquir” din localitatea Saint – Amans Soult.
Scopul deplasării în Franța are la bază îndeplinirea obiectivelor propuse în proiect, respectiv vizitarea și analizarea unor arii protejate din Pirineii Orientali și din parcul național din zona franceză respectivă. Proiectul are două componente, una culturală și una bazată pe domeniul de studiu comun, și anume protecția mediului. De asemenea, elevii români și profesorii însoțitori au în program și vizitarea unor obiective culturale din patrimoniul UNESCO, precum și participarea la un simpozion organizat cu sprijinul unor ONG-uri pentru toleranță și solidaritate internațională.
Cadrele didactice de la Colegiul Cotea știu foarte bine că implicarea elevilor în aceste proiecte înseamnă foarte mult pentru ei, pentru formarea lor profesională și totodată pentru experiențele lor de viață, pe care le pot trăi prin participarea activă la astfel de proiecte educaționale. „Participarea elevilor în astfel de proiecte este benefică, întrucât le dezvoltă capacitatea de a comunica într-o limbă străină, îi ajută la identificarea unor obiective culturale și arii protejate din alte țări ale lumii, precum și la dobândirea unor noi cunoștințe de profil”, ne-a declarat profesorul Remus Paraschiv, directorul Colegiului Tehnic „Valeriu D. Cotea” Focșani. Implicați în proiect sunt directorul unității, Remus Paraschiv, alături de profesorii Gheorghe Vlăjie și Elena Micu-Iliescu.
Menționăm că, anul trecut, s-a derulat o altă etapă în cadrul proiectului „Interferențe”, etapă în care elevii francezi au venit la Focșani. Atunci, liceenii francezi au vizitat o serie de arii protejate din țara noastră, precum Cheile Tișiței, Lunca Siretului sau Delta Dunării. Pe lângă un câștig în plan educațional, aceste schimburi de experiență între instituții de învățământ sunt și o lecție de viață, de relaționare între elevi de aceleași vârste, care trăiesc și se formează în medii diferite și în sisteme educaționale diferite, dar care împărtășesc aceleași pasiuni și preocupări, în cazul de față legate de cunoașterea și protejarea mediului înconjurător.
Și cum lecțiile practice sunt cele pe care elevii nu le uită ușor, și această vizită în Franța poate fi o considerată o lecție completă, care integrează mai multe discipline, precum exersarea limbii străine, cunoștințe de geografie, cunoștințe de specialitate și, poate cel mai important, experiența de viață pe care nu o vor uita niciodată. Deplasarea și realizarea întregului proiect se realizează cu sprijinul Consiliului Local și al Primăriei Focșani, care a susținut financiar o parte din cheltuielile cu deplasarea elevilor în Franța.