Proiectele imobiliare care sunt pregătite pentru zona de Nord – Est a Focșaniului, spre Petrești, trebuie să țină cont de traseul viitoarei autostrăzi Ploiești-Focșani-Bacău-Pașcani. Conform unui aviz trimis de Compania Națională de Drumuri pentru Planul Urbanistic General al municipiului, se impune o zonă de restricții de 100 metri pe axul drumului pe ruta viitoarei autostrăzi. Traseul acesteia ocolește Focșaniul în zona de est, spre Petrești. Practic, aceasta înseamnă că persoanele care au proiecte imobiliare pentru zona fostelor livezi de la Pomicola nu vor putea construi numărul de locuințe proiectat inițial. Comisia Tehnică de Amenajare a Teritoriului și Urbanism (C.T.U.A.T.) a fost condusă de primarul Cristi Misăilă. „PUZ-urile actuale țin cont de traseul autostrăzii comunicat de către CNADNR și s-a stabilit ca proiectele viitoare să fie adaptate la autostradă”, a explicat primarul Cristi Misăilă. Deși în prima etapă pe acest traseu trebuia realizat un drum expres, autoritățile au prevăzut ca în studiul de fezabilitate să fie stabilită soluția pentru acest drum de mare viteză, respectiv autostradă sau drum expres.
Inițial, conform Listei drumurilor expres din Masterplanul General de Transport (MPGT), până în 2020 trebuie să fie executate drumurile expres Ploiești – Buzău, Buzău – Focșani, Focșani – Bacău, Pașcani – Suceava, în lungime totală de 388 km, în valoare de 1.644,4 milioane de euro. Tronsonul Focșani – Mărășești – Adjud – Bacău este de 109,3 km. Conform MPGT, costul unitar estimat este de 3,92 milioane euro / km. Drumul expres Ploiești – Bacău, care va evita localitățile, va înlocui practic E85, care a devenit extrem de periculos, cu foarte multe accidente.
În cadrul ședinței de ieri au fost analizate și discutate proiecte ce solicită avizul CTUAT pentru atragerea în intravilan și lotizarea unei suprafețe de teren în vederea construirii de noi locuinte și dotările aferente, avizul pentru construirea unui centru comercial în zona de nord, precum și oportunitatea atragerii în intravilan a unei suprafețe de teren și construirea a două clădiri mixte în zona de sud și est a orașului.