Ediția: Miercuri 5 februarie 2025 Nr. 6808
Ediția: Miercuri 5 februarie 2025 Nr. 6808

Organizația Salvați Copiii: Peste 1.200 de tineri s-au înscris în campania împotriva cyberbullying


O campanie de combatere și prevenire a hărțuirii în mediul online, fenomen resimțit într-un procent mai mare de copii români, comparativ cu alte țări europene, a fost desfășurată de Organizația Salvați Copiii în perioada iunie-august. Potrivit unui comunicat al organizatorilor transmis, joi, AGERPRES, campania își propune să reducă fenomenul de cyberbullying, luând în considerare faptul că anual, un procent semnificativ din apelurile primite la linia de consiliere privesc comportamente de acest gen. Statisticile celei mai recente cercetări Salvați Copiii pe această temă menționează faptul că fenomenul se menține la cote ridicate, 46% dintre copii declarând că au fost martorii unei situații de bullying în grupul de prieteni, iar 69% în mediul online.
Actrița și cântăreața Alina Eremia, ambasadorul Ora de Net, a dat startul campaniei, îndemnându-și fanii de pe Facebook să trimită mesaje împotriva urii și a hărțuirii pe Internet, pe care să le expună pe un tricou alb, alături de alte desene sau simboluri, astfel încât rezultatul să fie cât mai creativ și ușor de însușit de restul utilizatorilor. Exemplul artistei a fost urmat de Mircea Eremia, Andrei Leonte, Ami, Ana Baniciu, Liviu Teodorescu și Mihai Zmenta care au postat, la rândul lor, clipuri video prin care au promovat mesajul campaniei.
Pe perioada campaniei peste 1.200 de tineri s-au înscris în competiție pentru a susține cauza lansată de Salvați Copiii, cei mai mulți dintre ei trimițând idei pentru combaterea cyberbullying-ului adresate Alinei Eremia — 598. Aceasta a fost urmată de Ami — 137 și Liviu Teodorescu—127, iar mesajul susținătorilor Ora de Net a ajuns la peste 220.000 de persoane în mediul online. Fiecare ambasador a selectat cele mai interesante și creative 20 de mesaje pentru tricouri, acestea urmând a fi produse și trimise câștigătorilor. „Le mulțumesc și tuturor celor care au răspuns apelului nostru și au trimis mesaje frumoase, de combatere a cyberbullying-ului prin promovarea unui comportament responsabil pe Internet”, a declarat Alina Eremia, citată în comunicat.
A doua etapă a campaniei va debuta în această toamnă și se va adresa cu preponderență părinților, pentru a aduce în atenția lor riscurile la care se expun copiii pe internet și a îi pregăti să răspundă în mod informat oricăror întrebări ar putea primi de la aceștia, precizează organizatorii. „Campania #fărăurapenet intră din această toamnă într-o nouă etapă, păstrând același obiectiv de a elimina hărțuirea pe internet și de a aduce împreună cât mai multe persoane care își doresc să construiască un mediu digital lipsit de pericole pentru copii și tineri. Vom continua lupta împotriva hărțuirii în mediul online, pentru că lucrurile se pot schimba doar prin implicare constantă și exemple pozitive pentru copii și tineri”, a declarat Gabriela Alexandrescu, președinte executiv Salvați Copiii.
Bullying-ul este în general caracterizat ca un comportament agresiv intenționat care este menit să provoace disconfort sau durere, implică un dezechilibru de putere și tărie între agresor și victimă, și se manifestă repetitiv, regulat. Bullying-ul poate lua diverse forme, de la tachinare, zvonuri sau minciuni despre persoana vizată, excluderea dintr-un grup, amenințare și până la agresiune fizică. Atunci când acest fenomen se întâmplă prin intermediul dispozitivelor tehnologice acesta poartă denumirea de cyberbullying.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?