Cu ocazia Zilei Mondiale a Teatrului, elevii clasei a V-a D, de la Școala Gimnazială „Duiliu Zamfirescu” din Focșani, au participat vineri, 31 martie, începând cu ora 10.00, la o activitate inedită, organizață de profesoara de Limba și literatura română și găzduită de Secția pentru Copii și Tineret „Oana- Diana Renea” a Bibliotecii Județene „Duiliu Zamfirescu”. Gimnaziștii au prezentat scurte momente dramatice originale, inspirate din viața de elev și din lecturile personale, ilustrând afirmația actriței Isabell Huppert: „Teatrul ne apără, ne adăpostește… Chiar cred că ne iubește… atât cât îl iubim… Mi-aduc aminte de un bătrân regizor tehnic de modă veche, care, înainte de ridicarea cortinei, în culise, spunea în fiecare seară, cu voce fermă: «Faceți loc teatrului!»”.
Maria Cojocaru și Maria Voicu au montat sceneta „Castravetele”, după schița „Despre cometă – prelegere populară” de Ion Luca Caragiale, iar Ciprian Merloiu, Andreea Serghi, Irina Popa, Ioana Bădin și Sandu Elena au interpretat o scenetă inspirată din viața frumoasă a unei familii unite. Au ascultat teatru radiofonic adaptat după basmul „Prâslea cel voinic și merele de aur”, cules de Petre Inspirescu, și au urmărit mai multe variante de ecranizări ale acestui basm popular. Au discutat despre aspetele acestui tip de artă dramatică și au analizat importanța vocii actorului, participând la diferite jocuri inspirate de arta teatrală: exprimarea unor sentimente și atitudini prin diferite tonalități ale vocii; transmiterea unor informații sau idei, folosind diferite tipuri de voci: profesionale, grave, robot, calde, metalice; mima; găsirea emoticoanelor potrivite vocilor ascultate.
Astfel, copiii au înțeles mult mai bine tâlcul expresiei: „Tonul face muzica!”. Aceiași elevi au marcat Ziua Internațională a Cărții pentru Copii din 2 aprilie – zi aleasă pentru a-l omagia pe unul dintre cei mai îndrăgiți autori de basme, Hans Christian Andersen, scriitorul danez, născut la 2 aprilie 1805, la Odense – realizând, grupați în șase grupe, șase basme inedite. Astfel, au demonstrat înțelegerea structurii specifice acestui text epic, a mesajului transmis printr-un basm, dar și truda autorului de a crea un univers fantastic care să ajute copilul să înțeleagă necesitatea parcurgerii unui drum inițiatic în dezvoltarea sa armonioasă, în maturizarea sa.
Profesor Pompilia Bărbosu, consilier educativ