Închirierea tarabelor și a spațiilor comerciale din piețele focșănene va aduce un profit de 30 mii lei în acest an, arată propunerea de buget transmisă de Administrația Piețelor către Consiliul Local Focșani. Proiectul va fi discutat la ședința de astăzi a Consiliului Local. Conducerea Administrației Piețelor arată că, la stabilirea bugetului, s-a ținut cont de nivelurile tarifelor aprobate pentru 2017 și contravaloarea contractelor de închiriere estimate a se încasa în urma licitațiilor publice.
Veniturile totale au fost estimate la 4,76 milioane lei, cu 9,12% mai mari decât anul trecut. Însă cresc și cheltuielile, care au fost estimate la 4,73 milioane lei, mai mari cu 9,07% decât în 2016. „Creșterea cheltuielilor cu salariile cu 19,23% față de preliminatul anului 2015 se datorează majorării salariului minim brut, precum și prevederilor din contractul colectiv de muncă încheiat la nivelul societății. La nivelul anului 2016, societatea nu înregistrează plăți restante și nici nu prognozează plăți restante pentru anul 2017 și anii ulteriori”, arată conducerea Administrației Piețelor.
Cheltuielile prevăzute de directorul Pieței, Claudia Ionescu, sunt calculate astfel încât să asigure desfășurarea unui comerț civilizat în toate punctele de lucru, respectiv Piața Moldovei, Piața Obor și Piața Sud. Vor fi asigurate materialele de curățenie și întreținere, iluminatul și alimentarea cu apă. În categoria de cheltuieli cu bunuri și servicii, o pondere mare o deține cheltuiala cu energie și apă, 31,7%, și colectarea gunoiului menajer, 19,4%. În ceea ce privește salariile, acestea au fost estimate la 1,9 milioane lei, ținând cont de creșterea salariului minim. Cheltuielile cu impozite și taxe se mențin la nivelul anului trecut, în condițiile în care a fost eliminat impozitul pe construcții speciale, iar din acest an se plătește taxa de mediu de 15 lei/metru cub de gunoi colectat.