Poți fugi, dar nu te poți ascunde! Aplicație informatică pentru verificarea veniturilor focșănenilor

3
3349


Focșănenii cu datorii la bugetul local din amenzi, taxe și impozite neachitate nu mai pot evita plata sumelor restante chiar dacă se mută în alt oraș. Un sistem informatic securizat, denumit PatrimVen, administrat de Agenția Națională de Administrare Fiscală,  oferă inspectorilor de la Primăria Focșani accesul la datele despre patrimoniul și veniturile cetățenilor, indiferent de localitatea unde sunt realizate.
Finanțiștii arată că informațiile fiscale din PatrimVen pot fi utilizate pentru determinarea patrimoniului persoanelor care au debite către bugetele locale, în vederea instituirii măsurilor de executare silită sau pentru determinarea veniturilor și patrimoniului unei persoane care solicită ajutor social. Municipalitatea focșăneană este înscrisă în acest serviciu informatic, care este disponibil tuturor administrațiilor locale și instituțiilor publice.
ANAF a arătat că aplicația oferă accesul electronic la informațiile necesare desfășurării activităților specifice, cum ar fi informații referitoare la conturile bancare, cuantumul veniturilor lunare sau anuale ale contribuabililor, adeverințe de venit, certificate de atestare fiscală, extragerea datelor referitoare la situația fiscală a contribuabililor. Finanțiștii precizează că „solicitarea și transmiterea de informații referitoare la conturile bancare se realizează exclusiv în format electronic, prin intermediul sistemului informatic PatrimVen”. „Utilizarea acestui sistem informatic conduce la eficientizarea activităților instituționale, îmbunătățirea activităților de administrare și vine în sprijinul cetățenilor, care nu mai sunt nevoiți să se deplaseze la sediul organului fiscal pentru obținerea documentelor fiscale necesare și la unitățile administrativ-teritoriale/ instituțiile publice, după caz, pentru depunerea acestora. Protocolul de aderare la serviciile sistemului informatic PatrimVen, precum și Procedura privind aprobarea accesului la serviciile disponibile în cadrul sistemului sunt prevăzute în Ordinul Ministrului Finanțelor Publice nr. 2632/ 2016 pentru dezvoltarea serviciilor Ministerului Finanțelor Publice puse la dispoziția autorităților și instituțiilor publice prin sistemul informatic propriu. Informații suplimentare puteți obține direct de la organul fiscal, sau de pe site-ul aplicației, https://epatrim.anaf.ro, sau accesând următoarea adresă de internet https://www.anaf.ro/asistpublic”, se arată într-o informare a ANAF.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here