Ediția: Joi 26 Decembrie 2024. Nr 6785
Ediția: Joi 26 Decembrie 2024. Nr 6785

Cum se face reorganizarea Direcției Agricole


Ministerul Agriculturii a stabilit procedura de preluare a funcționarilor Camerei Agricole și compartimentului de inspecție și control la Direcția Agricolă odată cu reorganizarea din cadrul instituțiilor. La sfârșitul anului trecut a fost publicat ordinul de ministru prin care a fost stabilită Metodologia de preluare a acestor salariați. Preluarea funcționarilor depinde de avizul acordat de Agenția Națională a Funcționarilor Publici și, ulterior, aprobarea statului de funcții și organigramei. În cazul funcționarilor cu funcții de conducere care provin din instituțiile care se desființează, precum Camera Agricolă, aceștia vor putea opta pentru funcțiile similare din cadrul Direcției Agricole. La nivelul Direcției Agricole Vrancea, funcția de director executiv este ocupată de Ticu Constandache iar fostul director al Camerei Agricole, Neculai Pupuză, ar putea opta pentru funcția de director executiv adjunct. „Funcționarii publici de conducere vor avea posibilitatea să opteze pentru funcția/funcțiile puse la dispoziție în termen de maxim trei zile lucrătoare de la comunicarea acesteia. Termenul de trei zile va fi adus la cunoștință odată cu solicitarea, formulată de MADR, privind posibilitatea optării pe o funcție publică de conducere corespunzătoare”, se arată în ordinul de ministru. Dacă există o singură opțiune validă pentru un post se emite actul administrativ de numire în noua funcție publică. Dacă mai mulți funcționari publici de conducere optează pentru aceeași funcție, Ministerul Agriculturii va organiza un examen conform metodologiei. În cazul funcționarilor publici de execuție, aceștia vor fi preluați pe funcțiile corespunzătoare. La fel se va proceda în cazul personalului contractual.
    Reamintim că, în Vrancea, foștii salariați au rămas pe drumuri din cauza întârzierilor de la Ministerul Agriculturii în reorganizarea direcțiilor agricole. Camera Agricolă a fost desființată de la 22 decembrie, conform hotărârii adoptate de Consiliul Județean, prin care erau respectate termenele stabilite prin normele la legislația referitoare la reorganizarea Ministerului Agriculturii. La nivelul Camerei Agricole sunt 27 de funcționari care ar trebui preluați la Direcția Agricolă Vrancea, ceea ce ar însemna că se încadrează în limita de 43 posturi stabilite pentru direcțiile agricole.
    Potrivit legislației specifice, numărul de posturi al Direcției Agricole se constituie prin însumarea numărului de posturi aferent instituțiilor desființate, respectiv de la Camera Agricolă și de la compartimentul de inspecție și control. Structura organizatorică, statul de funcții și regulamentul de organizare și funcționare ale direcțiilor pentru agricultură se aprobă prin ordin al ministrului agriculturii și dezvoltării rurale. Poate cel mai important lucru, se pare că salariile funcționarilor nu vor avea de suferit, drepturile salariale urmând să fie menținute. Trecerea funcționarilor Camerei Agricole la Direcția Agricolă va duce la creșterea numărului de personal a instituției care va avea și oameni în teritoriu, spre deosebire de situația actuală. Direcția Agricolă va fi finanțată parțial din venituri proprii și de la bugetul de stat. În acest sens, specialiștii Direcției vor putea asigura formare profesională inițială și continuă de specialitate în domeniul agriculturii, vor putea oferi servicii de consultanță și asistență tehnică de specialitate pentru întocmirea documentației în vederea accesării de fonduri europene și naționale, dar și „activități de informare a beneficiarilor și potențialilor beneficiari cu privire la acesarea măsurilor de sprijin din PNDR 2014-2020 și a schemelor de plăți directe și ajutoare naționale tranzitorii care se aplică în agricultură, normele privind ecocondiționalitatea, codul de bune practici agricole privind nitrații, schemele de calitate naționale și europene, precum și activități de consiliere și instruire de specialitate a beneficiarilor măsurilor de mediu și climă din PNDR 2014-2020 pentru implementarea angajamentelor asumate în cadrul acestor măsuri”.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?