Un bătrân de 87 ani, din localitatea Suraia, a fost sunat în miez de noapte de un necunoscut, care s-a dat drept avocatul fiului său. Vocea de la celălalt capăt al firului i-a cerut bătrânului 3.000 de euro pe motiv că fiul său ar fi accidentat o persoană.
Bătrânul nu a căzut în plasa infractorilor și a reclamat la poliție ceea ce i s-a întâmplat. „La data de 20 decembrie a.c., polițiștii din Suraia au fost sesizați de un bărbat de 87 ani, din localitate, despre faptul că în ziua de 16.12.2016, în jurul orei 02.45, ar fi fost apelat telefonic de o persoană care s-a recomandat a fi avocatul fiului său și sub pretextul că acesta a accidentat o persoană, i-ar fi cerut suma de 3.000 euro. Bărbatul nu a dat curs solicitării. În cauză s-a întocmit dosar penal sub aspectul săvârșirii tentativei la infracțiunea de înșelăciune, iar cercetările continuă în vederea identificării autorului și luarea măsurilor legale”, se precizează în buletinul de presă al IPJ Vrancea.
Ce să faceți pentru a nu cădea în plasa infractorilor
Pentru a nu deveni victime ale metodei „Accidentul”, Poliția Română vă recomandă:
– Nu oferiți date cu caracter personal prin intermediul convorbirilor telefonice, indiferent de calitatea invocată de interlocutorul de la capătul firului;
– Nu dați curs instrucțiunilor primite telefonic de la persoane necunoscute, care pretind că au calități oficiale;
– Notați numărul de telefon de pe care ați fost contactat sau de la care ați primit mesajul de tip SMS, numele persoanei care vă contactează, calitatea în care se prezintă și păstrați atât apelurile cât și mesajele SMS, pentru ca aceste date să poată fi verificate de către organele de cercetare penală, în eventualitatea în care ați fost deja prejudiciați.
Accidentele grave sunt anunțate de persoane oficiale
Nu vă pierdeți cu firea în cazul în care ați fost apelat de un necunoscut care spune că vă este rudă și a pățit un accident. „Pentru a evita să deveniți victima unei infracțiuni de înșelăciune, având acest mod de operare, intitulat generic «accidentul», este bine să analizați cu atenție informațiile primite și să vă puneți câteva întrebări elementare referitoare la veridicitatea lor. Înainte de a vă oferi ajutorul, aveți în vedere și următoarele aspecte: În caz de accident, nu există noțiunea de plată a unor despăgubiri, decât ca urmare a unei hotărâri judecătorești în acest sens sau prin societățile de asigurări. Orice accident de circulație are două variante de soluționare: 1) depunerea unei plângeri la unitatea poliție, care se va ocupa mai departe de cazul respectiv sau 2) înțelegerea amiabilă a părților, ceea ce presupune repararea daunelor folosind polița de asigurare auto obligatorie. Oricine poate fi victima unui accident, dar, într-un moment critic ca acesta, singura urgență este cea medicală și nicidecum aspectul financiar. Atât victima, cât și autorul unui accident nu au nevoie de bani ca să primească îngrijiri medicale. De asemenea, trebuie să cunoașteți faptul că, în conformitate cu reglementările în vigoare, un accident de orice fel, mai ales unul rutier grav este, de obicei, doar anunțat de persoane oficiale, abilitate să facă acest lucru. Chiar dacă ar putea exista alte surse, care să transmită informația înainte ca aceasta să vă parvină în mod oficial, datele trebuie verificate înainte de a întreprinde orice acțiune. În cazul în care sunteți martorul unei infracțiuni sau victima acesteia, apelați în cel mai scurt timp numărul de urgență 112 și rețineți cât mai multe detalii”, se arată în comunicatul Poliției Române.