Ediția: Joi 2 Ianuarie 2025 Nr. 6787
Ediția: Joi 2 Ianuarie 2025 Nr. 6787

Servicii publice online pentru beneficiarii Casei Județene de Pensii


Prin crearea unui cont online pe www.cnpp.ro, oricine își poate vizualiza datele din sistemul public de pensii, datele din carnetele de muncă personale, stagiile anuale și lunare aferente perioadei începând cu aprilie 2001, informații din declarațiile D112 depuse de angajatori și multe, multe alte informații extrem de utile, ca urmare a proiectului „Servicii publice online” derulat de Casa Naținală de Pensii Publice împreună cu casele teritoriale din țară.
    Angajații Casei Județene de Pensii Vrancea stau la dispoziția oricărei persoane, în vederea realizării demersurilor pentru obținerea contului respectiv. „Acest proiect se adresează tuturor contribuabililor și beneficiarilor sistemului public de pensii și ai sistemului accidentelor de muncă și bolilor profesionale. Obiectivele specifice ale proiectului constau în instituirea unui serviciu public online stabil, profesionist, transparent, eficient și imparțial în interesul cetățenilor, promovarea accesului public la documente și posibilitatea completării online a acestora, reducerea timpului de răspuns al instituției la solicitările publicului prin crearea unui instrument modern și accesibil la scară națională, descongestionarea activităților la ghișeele instituției prin oferirea acelorași documente în sistem electronic; instruirea utilizatorilor și a personalului ce administrează sistemul”, se arată în comunicatul dat publicității.
    Platforma de servicii electronice, care poate fi accesată pe adresa www.cnpp.ro cuprinde o secțiune publică cu informații destinate publicului larg, și o secțiune privată, destinată fiecărui cetățean.
    În secțiunea privată pot fi vizualizate datele personale din sistemul public de pensii, respectiv: informații din carnetele de muncă; stagii anuale și lunare aferente perioadei după data de 1 aprilie 2001; informații din declarațiile D112 depuse de angajatori.
    În comunicatul dat publicității de CJP Vrancea se arată că beneficiarii serviciilor online ale portalului CNPP.ro sunt persoanele fizice (în nume propriu sau pentru alte persoane fizice pentru care sunt împuternicite notarial), dar și persoanele juridice.
    Persoanele fizice pot depune cereri privind pensiile și asigurările sociale, evidența contribuabililor, sistemul de accidente de muncă și boli profesionale. De asemenea, aceștia mai pot vizualiza datele din sistemul public de pensii, datele din carnetele de muncă stagiile anuale și lunare aferente perioadei începând cu aprilie 2001, informații din declarațiile D112 depuse de angajatori, informații referitoare la viramentele la Pilon II de pensii private, informații referitoare la pensia comunitară, la debitele din executare silită și la fișa financiară.
    Totodată, persoanele juridice pot: depune declarații inițiale și rectificative A11, A12 și A13; vizualiza declarații D112 depuse; vizualiza erori procesare declarații D112 depuse. Nu în ultimul rând, prin acest portal, operatorii hotelieri ce au încheiat contract de prestări servicii de odihnă și tratament cu Casa Națională de Pensii Publice pot administra informații despre bilete eliberate de către Casele Teritoriale de Pensii și pot utiliza fluxul automat de decontare către Casa Națională de Pensii Publice.

Procedura de creare a contului

 
Pentru accesarea informațiilor, fiecare persoană interesată are nevoie să își creeze un cont online. „De asemenea, este necesar ca fiecare cetățean să dețină o adresă de e-mail, iar întreaga operațiune de creare a contului să aibă loc pe un calculator conectat la imprimantă. În cazul în care există persoane care nu dețin un laptop sau calculator conectate la imprimantă, Casa Județeană de Pensii Vrancea oferă sprijin în vederea obținerii contului”, se arată în comunicatul dat publicității de CJP Vrancea, în care se detaliază și procedura de obținere a unui cont online, după cum urmează: se accesează adresa www.cnpp.ro; se accesează rubrica „Autentificare”; se accesează rubrica „De ce să-mi fac cont”; se completează formularul de creare cont; se completează rubrica „în căsuța următoare” cu cifrele și literele majore prezentate în căsuța din stânga rubricii; se accesează rubrica „Finalizează și transmite formular”.
    După parcurgerea pașilor, se printează formularul pentru a fi semnat olograf, în original, pe hârtie, apoi se semnează cererea. Solicitantul trebuie să se prezinte la CJP Vrancea, împreună cu actul de identitate în original și copie. Cererea va fi procesată și aprobată la nivelul CJP Vrancea, iar după aprobare vor fi transmise datele de acces (nume utilizator și parola) solicitantului, pe e-mailul specificat în respectiva cerere. „Este benefic pentru fiecare asigurat al sistemului public de pensii să își compare în timp util, veniturile cu caracter salarial, încasate lunar, cu sumele declarate de către angajator în formularul D112. Pentru orice informații suplimentare, angajații Casei Județene de Pensii Vrancea vă stau la dispoziție în vederea realizării demersurilor în obținerea contului”, se precizează în comunicat.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?