Ediția: Joi 26 Decembrie 2024. Nr 6785
Ediția: Joi 26 Decembrie 2024. Nr 6785

Copiii sunt ”bombardați” cu reclame ascunse la alimente nesănătoase (raport OMS)


Copiii din Europa sunt bombardați cu reclame digitale ascunse și anunțuri publicitare care promovează alimentele bogate în grăsimi, zahăr și sare, ce le dăunează sănătății și contribuie la problema obezității de pe continent, au atras atenția, vineri, experții Organizației Mondiale a Sănătății (OMS), informează Reuters.
Cercetătorii au cerut factorilor decizionali să facă mai mult pentru protejarea copiilor de mesajele din reclamele la produsele de tip ”junk food” de pe site-urile de internet, din jocuri — cunoscute ca ”advergame-uri” — și din alte forme de conținut digital. ”Guvernele au considerat că prevenția obezității în rândul copiilor este prioritatea politică numărul unu, totuși noi descoperim în mod constant că aceștia — cel mai vulnerabil grup — sunt expuși la nenumărate tehnici ascunse de marketing digital ce promovează alimentele cu conținut ridicat de grăsimi, zahăr și sare”, a declarat Zsuzsanna Jakab, director regional pentru Europa al OMS. Aceasta a adăugat că în absența unei reglementări eficiente a media digitale în multe țări, copiii sunt din ce în ce mai expuși la tehnicile de marketing persuasive, adaptate individual, pe care părinții le pot subestima sau pe care nu le cunosc. ”Deseori, părinții nu văd aceleași reclame sau nu urmăresc activitatea online a copiilor lor; de aceea, mulți subestimează scala problemei”, mai arată OMS, potrivit sursei citate.
Potrivit lui Gauden Galea, expert al OMS în boli cronice și în promovarea sănătății, accesul direct la copii al companiilor de publicitate și al producătorilor de alimente ar putea avea ”consecințe uriașe atât economice cât și asupra sănătății”. Potrivit raportului, în condițiile existenței unui deficit în ceea ce privește reglementările eficiente sau controlul asupra marketingului digital, copiii sunt deseori expuși publicității online prin platforme digitale care colectează date personale.
Marketingul digital îi poate angaja pe copii prin experiențe emoționale și amuzante și, în plus, îi poate încuraja să împărtășească prietenilor aceste experiențe, potrivit raportului care descrie acest lucru drept ”un cocteil dubios atunci când e utilizat pentru a promova mâncarea nesănătoasă”.
Circa două treimi dintre copiii care au o greutate peste cea normală înainte de pubertate vor fi supraponderali în prima parte a vieții adulte și au un risc crescut de a dezvolta boli cronice, precum diabet, boli de inimă și cancer la o vârstă fragedă. Aproximativ 25% dintre școlarii din Europa sunt supraponderali sau obezi, se mai arată în raport.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?