Ediția: Joi 26 Decembrie 2024. Nr 6785
Ediția: Joi 26 Decembrie 2024. Nr 6785

AJOFM obligată să accepte documentele trimise online de șomeri


Șomerii nu trebuie neapărat să se mai deplaseze la sediul Agenției Județene pentru Ocuparea Forței de Muncă (AJOFM) Vrancea pentru depunerea documentelor pe format de hârtie, care le sunt cerute în vederea stabilirii și acordării drepturilor prevăzute de Legea nr. 76/2002. Ei le pot trimite fie prin e-mail, fie prin fax sau prin poștă. De asemenea, AJOFM poate să obțină informațiile cu privire la veniturile persoanelor din cuprinsul adeverințelor de venit eliberate de Finanțe, inclusiv în formă electronică, în baza unui protocol încheiat între Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă și ANAF. „În cazul în care persoana se prezintă cu adeverința de venit eliberată de către organele fiscale teritoriale subordonate ANAF, inclusiv prin intermediul spațiului privat virtual, agențiile pentru ocuparea forței de muncă sunt obligate să o accepte”, se arată în comunicatul dat publicității de Ministerul Muncii. „Noi deja preluăm documente în format electronic. Acestea pot fi trimise la adresa noastră de e-mail, ajofm@vnanofm.ro. Sunt persoane care le trimit online, dar sunt și multe persoane care preferă să le aducă personal la noi la sediu, în fomatul pe hârtie, pentru că așa sunt ei mai siguri că acestea ajung la noi”, a declarat Daniela Brihoianu, purtătorul de cuvânt al AJOFM Vrancea.
    Aceste lucruri, precum și alte noi prevederi noi vin ca urmare a modificării normelor metodologice de aplicare a legii amintite, ce continuă procesul de debirocratizare a administrației publice în relația cu cetățeanul inițiat de Guvern.
„De asemenea, se instituie posibilitatea ca persoanele care doresc să se asigure în sistemul asigurărilor pentru șomaj, prin încheierea unui contract de asigurare pentru șomaj, să ateste calitatea de asigurat în sistemul public de pensii și alte drepturi de asigurări sociale, precum și în sistemul asigurărilor sociale de sănătate, atât cu contractul de asigurare, cât și cu orice alt document justificativ al calității de asigurat în cadrul acestor sisteme de asigurări sociale, eliberat de instituțiile competente, în format electronic cu semnătură electronică extinsă, bazată pe un certificat calificat sau în format pe hârtie în original”, precizează comunicatul.
    Pentru persoanele beneficiare ale măsurilor prevăzute de Legea nr. 272/2002 s-a instituit posibilitatea de a prezenta originalul documentelor solicitate spre a fi certificate de conformitate cu originalul de funcționarul public la ghișeu. „În același timp, pentru acordarea măsurilor destinate tinerilor cu risc de marginalizare socială, reglementate de aceeași lege, se prevede posibilitatea preluării unora dintre documentele necesare direct de la autoritățile și instituțiile competente, la solicitarea expresă a tinerilor cu risc de marginalizare socială, fiind acceptate inclusiv documentele eliberate în format electronic cu semnătură electronică extinsă, bazată pe un certificat calificat”, se arată în comunicatul Ministerului Muncii.

Durata instruirii în domeniul securității și sănătății în muncă scade

    În domeniul securității și sănătății în muncă, prin modificarea normelor de aprobare a prevederilor Legii nr.319/2006 se elimină durata de cel puțin 8 ore afectată instruirii în domeniul securității și sănătății în muncă și se stabilește durata minimă de 1 oră, în concordanță cu durata minimă a unui contract individual de muncă. Durata instruirii se va stabili de către angajator, prin programul de instruire – testare elaborat la nivelul întreprinderii sau unității, ținând seama de specificul activității, de riscurile profesionale de la locul de muncă, precum și de măsurile și activitățile de prevenire și protecție. 
„Un alt aspect avut în vedere la modificarea acestor norme metodologice se referă la soluționarea unor probleme apărute în practică în aplicarea reglementărilor în domeniul asigurărilor pentru șomaj în cazul consilierilor locali, județeni sau ai municipiului București în ceea ce privește calculul stagiului de cotizare de minimum 12 luni în ultimele 24 de luni premergătoare datei înregistrării cererii pentru șomaj. Astfel, actul normativ prevede că, în situația consilierilor locali, județeni sau ai municipiului București, care realizează venituri reprezentând indemnizație de ședință, în condițiile în care pentru aceste persoane și asupra veniturilor respective există obligația de plată a contribuțiilor la bugetul asigurărilor pentru șomaj, perioada reprezentând luna în care se realizează astfel de venituri și în care se datorează contribuțiile la bugetul asigurărilor de șomaj constituie stagiu de cotizare în sistemul asigurărilor pentru șomaj”, se mai detaliază în comunicatul de presă dat publicității de Ministerul Muncii.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?