Consiliul Județean Vrancea a scos la licitație lucrările de consolidare și reabilitare a podului situat la Valea Sării, km 3+475 de pe DJ 205D, Valea Sării – Năruja – Paltin – Nereju – Brădăcești. Acest obiectiv face parte din proiectul „Reabilitarea și reconstrucția obiectivelor de infrastructură rutieră din zona localităților Paltin, Doaga, Valea Sării”, iar valoarea investiției este estimată la 4,1 milioane de lei. Practic, în cadrul acestui proiect vor fi realizate lucrări de proiectare la faza: proiect tehnic, detalii de execuție, caiete de sarcini, documentație tehnică autorizație de construire, documentație pentru avize si acorduri (P.T. + D.E. + C.S. + D.T.A.C. +D.A.A.), – servicii de asistență tehnică din partea proiectantului pe toată perioada de execuție a lucrărilor. Durata de execuție a lucrărilor este de 35 de luni.
Vă reamintim că DJ 205D, Valea Sării – Năruja – Paltin – Nereju – Brădăcești, se află în plin proces de reabilitare și modernizare, iar săptămâna trecută constructorul a trecut la turnarea stratului de uzură pe acest drum. Anterior acestei operațiuni, constructorul a turnat binderul și stratul de egalizare în toate zonele unde au fost de executat lucrări de refacere a părții carosabile unde era deja turnat asfalt. De asemenea, a fost reabilitat în întregime sectorul de drum Nereju-Brădăcești, fiind realizată fundația drumului, balastarea, stratul de piatră spartă, după care a fost turnat binderul și stratul de egalizare. Practic pe acest sector drumul a fost realizat în întregime. Tot în acest sector au fost construite cîteva poduri și au fost realizate lucrări complexe în albia râului, rerspectiv consolidări de maluri, realizări de gabioane, regularizarea râului Zăbala, construirea de ziduri de protecție, etc. „Acest proiect este dus la bun sfârșit în ciuda cârcotașilor și a dușmanilor acestui județ, pentru că vă spun foarte clar: liberalii-pedeliști sunt cei mai mari dușmani ai comunității acestui județ, ai județului Vrancea. Îi mint pe cetățeni, sunt răi și sunt incompetenți. Pe lungimea acestei investiții se află extraordinar de multă muncă, extraordinar de multă dăruire, profesionalism din partea constructorilor. Este o lucrare care din punct de vedere tehnic este foarte grea, dar care, vă asigur, va deveni realitate, la fel ca toate celelalte investiții pe care le-am realizat, cum e și DN 2D. Așa cum știți foarte bine, eu când spun da este da, când spun nu este nu”, a declarat președintele Consiliului Județean, Marian Oprișan, săptămâna trecută, după ce a mers să vadă stadiul lucrărilor.
Valoarea totală a investiției este de 149 de milioane de lei. Lungimea totală a drumului este de 34 de kilometri. Lățimea platformei drumului este de 7 metri, iar partea carosabilă are șase metri. Drumul va avea acostamente laterale de 0,50 metri fiecare. Lucrările mai prevăd repararea a 66 de podețe, construirea a 53 de podețe noi, construirea a două parcări și tot atâtea platforme de cântărire. De asemenea, au fost executate lucrări de apărări de maluri, diguri, regularizări de curs. „Sunt 34 de kilometri de drum pe care am construit în jur de 3.500 metri de ziduri, 2.200 metri de ziduri consolidate și armate, 25 de podețe, 4 poduri, 7575 mii de metri cubi de gabioane, peste 150 mii de metri cubi de umpluturi, straturile de asfalt, stratul de uzură și multe alte lucrări care arată cât de complexe sunt lucrările la acest drum. Lucrările sunt la fel de complexe ca și cele de modernizare a DN 2D Focșani – Tulnici – Ojdula – Tîrgu Secuiesc”, a precizat inginerul Åtefan Åerbu, director în cadrul societății UMB Spedition și responsabil de lucrare.