Ediția: Sâmbătă 21 Decembrie 2024. Nr 6784
Ediția: Sâmbătă 21 Decembrie 2024. Nr 6784

Luna aceasta se va turna primul strat de asfalt pe DJ 205D, Valea Sării – Năruja – Nereju – Brădăceşti


Până la sfârșitul acestei luni, se va turna primul strat de asfalt pe DJ 205D, Valea Sării – Năruja – Paltin – Nereju – Brădăcești, a anunțat directorul UMB Spedition, Åžtefan Åžerbu, responsabil de lucrări la această investiție. În acest moment se lucrează pe mai multe fronturi. Astfel, pe toată lungimea drumului se execută lucrări de reparații, de consolidare ziduri existente, dar și de construire ziduri noi, gabioane. Directorul Åžtefan Åžerbu a declarat că se intră în linie dreaptă cu acest proiect, care va fi finalizat în perioada următoare. „Avem mai multe echipe care execută lucrări de consolidare ziduri existente, dar și de construire de ziduri noi, care execută lucrări de regularizare a cursului râului Zăbala, realizarea de gabioane, lucrări de consolidare și stabilizare a versanților, diguri de protecție, colectare ape pluviale, reparații de poduri și podețe, lărgirea părții carosabile, realizarea de terasamente, șanțuri, etc. Practic am executat toate lucrările și facem pregătiri ca până la finele lunii septembrie să turnăm primul strat de asfalt. Acum se pune un strat de piatră spartă, ultima etapă înainte de asfaltare și se execută lucrări de amenajare a albiei râului Zăbala în zona podului de la kilometrului 33, din Brădăcești. De asemenea, se stabilesc zonele pe care vor fi montați parapeți metalici, în total urmând să montăm parapeți metalici pe o lungime totală de 11 kilometri”, a precizat directorul Ștefan Șerbu.     
    Acesta a reamintit că lucrările sunt la fel de complexe ca cele de modernizare a DN 2D. „Sunt 34 de kilometri de drum pe care avem de construit în jur de 3.500 metri de ziduri, 2.200 metri de ziduri consolidate și armate, 25 de podețe, 4 poduri, 7575 mii de metri cubi de gabioane, peste 150 mii de metri cubi de umpluturi, straturile de asfalt, stratul de uzură și multe alte lucrări care arată cât de complexe sunt lucrările la acest drum. Lucrările sunt la fel de complexe ca cele de modernizare a DN 2D Focșani – Tulnici – Ojdula – Tîrgu Secuiesc”, a precizat inginerul Åžtefan Åžerbu.

Lucrări suplimentare la DJ 205 D

    Vă reamintim că administrația județeană a probat, la începutul acestui an, documentația tehnico-economică la faza: Expertiza tehnică, Documentație de avizare a lucrărilor de intervenții (D.A.L.I.), Proiect tehnic, Detalii de execuție, Caiete de sarcini, Documentație tehnică pentru autorizația de construire, Documentație pentru avize și acorduri și a indicatorilor tehnico-economici pentru „Lucrări noi de consolidare a amprizei drumului și a zonei de siguranță aferentă obiectivului de investiții „Continuare de lucrări pentru Modernizare D.J. 205D, Valea Sării – Năruja – Paltin – Nereju – Brădăcești, km. 0+000 – km. 34 + 000”
    În referatul care însoțește proiectul de hotărâre se arată că în perioada cuprinsă între semestrul II din anul 2009 și trimestrul II din anul 2012, Consiliul Județean Vrancea a întreprins numeroase demersuri către ministerele de resort pentru  introducerea la finanțare a acestui obiectiv pe diferite programe guvernamentale și alocarea resurselor financiare necesare în vederea continuării procesului investițional, dar demersurile și solicitările întreprinse nu au avut nici un efect.
    De asemenea, ca urmare a fenomenelor meteorologice periculoase din perioada 2009-2014, mai multe sectoare din acest drum județean au fost afectate de ploi pe perioada verii și de fenomenul de îngheț-dezgheț pe perioada de iarnă, fenomene care au dus la distrugerea treptată a stratului de binder pe o suprafață însemnată din întreaga lungime a drumului, precum și a altor componente ale amprizei drumului. Aceste lucrări noi constau în: lucrări de suprastructură drum; lucrări drumuri laterale, parcări și stații de autobuz; lucrări de scurgere a apelor; lucrări hidrotehnice; lucrări de consolidare și stabilizare a versanților; reparații ziduri de sprijin existente; ziduri noi din beton de ciment; demolare ziduri existente; lucrări ziduri din gabioane.

Valoarea totală a investiției este de 149 de milioane de lei

    Valoarea totală a investiției este de 149 de milioane de lei, iar durata execuției este de 4 ani de zile. Lungimea totală a drumului este de 34 de kilometri. Lățimea platformei drumului este de 7 metri, iar partea carosabilă are șase metri. Drumul va avea acostamente laterale a câte 0,50 metri fiecare. Lucrările mai prevăd repararea a 66 de podețe, construirea a 53 de podețe noi, construirea a două parcări și tot atâtea platforme de cântărire. De asemenea, au fost executate lucrări de apărări de maluri, diguri, regularizări de curs. Președintele Consiliului Județean Vrancea, Marian Oprișan, a mers de mai multe ori pe acest șantier și s-a declarat mulțumit de calitatea lucrărilor, de ritmul de lucru și a ținut să remarce complexitatea lucrărilor care se fac pe acest drum.

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?