Ediția: Vineri 14 martie 2025 Nr. 6835
Ediția: Vineri 14 martie 2025 Nr. 6835

Vrâncenii care solicită adeverințe de la ITM pot trimite prin email copia actului de identitate


Copia actului de identitate necesară eliberării adeverințelor de care au nevoie salariații sau foștii salariați, de la Inspectoratul Teritorial de Muncă (ITM) Vrancea, poate fi trimisă de aceștia scanată, prin email, la adresa de internet: carmen.necoara@itmvrancea.ro (pentru documente privind relațiile de muncă și evidența muncii) și sorin.gradeanu@itmvrancea.ro (pentru documente privind securitatea și sănătatea în muncă). „În considerarea interesului public, Inspectoratul Teritorial de Muncă Vrancea vine în sprijinul cetățenilor, solicitanți ai diferitelor servicii publice – adeverințe eliberate în conformitate cu prevederile HG nr. 500/2011 privind registrul general de evidență a salariaților, adeverințe de vechime, copii xerox după actele deținute de inspectorat în propria arhivă, autorizarea artificierilor și pirotehnicienilor – și acceptă, în conformitate cu prevederile art. 2 alin (1)-(2 din OUG nr. 41/2016), transmiterea copiei în format electronic după actul de identitate al persoanei îndreptățite să primească documentele respective. Astfel, copia actului de identitate scanată poate fi transmisă prin e-mail la adresele de internet care au fost publicate pe pagina web a ITM. Vrancea, respectiv: http://www.itmvrancea.ro/act_rel.php și http://www.itmvrancea.ro/act_sec.php”, se arată într-un comunicat de presă trimis redacției noastre de conducerea ITM Vrancea. Potrivit HG nr. 500/2011, angajatorul are obligația de a întocmi un dosar de personal pentru fiecare dintre salariați, de a-l păstra în bune condiții bune la sediu, precum și de a-l prezenta inspectorilor de muncă, la solicitarea acestora.
 Dosarul personal al salariatului cuprinde cel puțin următoarele documente: actele necesare angajării, contractul individual de muncă, actele adiționale și celelalte
acte referitoare la modificarea, suspendarea și încetarea contractelor individuale de muncă, acte de studii/certificate de calificare, precum și orice alte documente care certifică legalitatea și corectitudinea completării în registru.
 La solicitarea scrisă a salariatului sau a unui fost salariat angajatorul este obligat să îi elibereze acestuia: copii ale documentelor existente în dosarul personal;
copii ale paginilor din registrul electronic care cuprind înscrierile referitoare la persoana sa și/sau un document care să ateste activitatea desfășurată de acesta, durata activității, salariul, vechimea în muncă, în meserie și în specialitate, astfel cum rezultă din registrul general de evidență și din dosarul personal, în termen de cel m
ult 15 zile de la data solicitării. Documentele sunt eliberate în copie certificată de reprezentantul legal al angajatorului sau de persoana împuternicită de angajator pentru conformitate cu originalul.
 Registrul electronic și dosarele personale ale fiecărui salariat se vor păstra în condiții care să asigure securitatea datelor, precum și păstrarea lor îndelungată și corespunzătoare. Angajatorul răspunde pentru asigurarea acestor condiții, precum și pentru orice prejudiciu produs salariatului, sau oricărei alte persoane fizice sau juridice, prin încălcarea acestor obligații. „În măsura în care, din motive obiective, angajatorul se află în imposibilitatea de a elibera documentele prevăzute, salariatul sau fostul salariat poate solicita inspectoratului teritorial de muncă din raza căruia angajatorul își desfășoară activitatea eliberarea unei adeverințe din care să rezulte elementele conținute în registru, astfel cum a fost întocmit și transmis de către angajator. Inspectoratul teritorial de muncă în cauză eliberează documentul, în baza registrului electronic transmis de angajator, în termen de cel mult 15 zile de la data solicitării”, reglementează HG nr. 500/2011.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?