O educatoare a fost eliminată ieri de la examenul de titularizare pe posturi didactice din învățământul preuniversitar, care a avut loc la Colegiul Tehnic „Valeriu D. Cotea” din Focșani, deoarece a fost prinsă încercând să fraudeze concursul. Conform datelor furnizate de Livia Marcu, inspector școlar pentru managementul resurselor umane din cadrul ISJ Vrancea, din cei 396 de candidați care s-au înscris inițial, s-au prezentat doar 287 de candidați, din care 52 s-au retras de la examen, iar o educatoare a fost eliminată pentru fraudă, fără a avea dreptul să mai profeseze în anul școlar 2016 -2017.
Candidații au intrat în săli în intervalul 8.00 – 9.00, iar examenul a început la ora 10.00. Cei mai mulții candidați înscriși au fost la educatoare 82 de candidate, 44 la educație fizică și sport, 28 la limba română, 76 la învățământul primar, 16 la matematică, 12 la biologie, 10 la consiliere psihopedagogică, engleză 17, 13 la franceză, 11 religie ortodoxă, dar și alte discipline. Metodologia cadru privind mobilitatea personalului didactic de predare din învățământul preuniversitar în anul școlar 2016-2017 prevede că durata de redactare a lucrărilor să fie de 4 ore, însă candidații au putut decide până la finalizarea probei dacă se retrag sau nu din concurs.„Am avut 287 de lucrări pe care le-am trimis spre corectură la centrele de evaluare conform prevederilor primite de la minister. 54 de candidați s-au retras din examen și unul a fost eliminat pentru fraudă, iar restul au fost absenți. Au rămas candidați la doar 32 de discipline. Noi, județul Vrancea nu suntem centru de evaluare, ci doar centru de examen. Candidatul eliminat a fost de la învățământ preșcolar și nu mai are dreptul să profeseze anul școlar viitor. Contestațiile se depun în zilele de 27 iulie (între orele 08:00- 21:00) și 28 iulie (08:00-15:00) la sediul Inspectoratului Școlar Vrancea”, a spus Livia Marcu, inspector școlar pentru managementul resurselor umane, care anul acesta este președinte al comisiei județene de organizare și desfășurare a concursului.
Subiecte mult mai grele decât anul trecut
Unii dintre candidați au spus că subiectele de anul acesta de la examenul de titularizare au fost mult mai grele decât cele din anii trecuți, iar cerințele nu au avut legătură cu cele care se predau la clasă. „Eu am scris cinci pagini și ceva, dar m-am retras deoarece mi-am dat seama când am făcut o evaluare a lucrării că nu ating pragul notei. Subiectul de anul acesta a fost mult mai complicat față de cel de anul trecut. Au fost foarte multe cerințe care nu au nicio treabă cu ce se predă la clasă. S-a văzut foarte clar că subiectul a fost făcut de cineva care predă filosofie și nu cultură civică deoarece erau multe chestii de interpretare și nu cerințe clare pe care să le predăm la clasă. Eu știu manualele pe dinafară și nu au fost cerințe de acolo. Ar trebui ca cei care fac parte din comisia de subiecte să fie profesori de specialitate și nu din aria curriculară. Când am ieșit după trei ore de examen erau destui care ieșiseră deja, dar la fel spuneau că subiectele au fost destul de dificile și nu aveau conținuturi care să fie predate la clasă. Nici la didactică nu a fost mai ușor, deoarece erau cerințe principale și interpretări cu subcerințe”, a spus una dintre candidatele care au susținut examenul la cultură civică și care a renunțat la examen. Din spusele altor candidați se pare că la geografie subiectul ar fi fost mai ușor în comparație cu celelalte discipline.