Primăriile vor putea cheltui câte 30 mii euro pentru realizarea cadastrului terenurilor aflate în extravilanul localităților. Procedura pentru realizarea acestei activități importante pentru comunitățile rurale a fost discutată, ieri la o întâlnire organizată de Prefectură cu primarii localităților. La ședință au fost prezenți directorul Administrației Județeane a Finanțelor Publice Vrancea – Ciprian Iamandi, directorul adjunct al Agenției de Plăți și Intervenție pentru Agricultură – Petrache Riciu, directorul Oficiului de Cadastru și Publicitate Imobiliară – Horia Frâncu, directorul Direcției pentru Agricultură Județeană Vrancea – Ticu Constandache și colonelul Viorel Balla, inspectorul șef adjunct al Inspectoratului pentru Situații de Urgență Vrancea.
Directorul OCPI a explicat că pentru realizarea cadastrului și cheltuirea celor 30 mii euro, primarii trebuie să urmeze o procedură deosebită. În primul rând, trebuie să încheie un contract de finanțare cu ANCPI, instituția care oferă banii pentru realizarea cadastrului. Este nevoie de această documentație deoarece primarii nu au prevăzut în bugetul pentru 2016 această sumă și trebuie să respecte legea finanțelor publice locale. Directorul OCPI i-a atenționat pe primari să fie atenți la sumele pe care se angajează să le cheltuie în cele cinci luni care au mai rămas din 2016. „I-am sfătuit să fie foarte atenți la sumele pe care se angajează să le cheltuiască în acest an, să fie realiști și să spună doar cât pot face în acest an. Decontările vor continua de la anul, deocamdată să cheltuie banii pentru acest an”, ne-a spus directorul OCPI, Horia Frâncu. Aceste sume sunt un program distinct de Programul național de cadastru și carte funciară, prin care va fi realizat cadastrul în șase comune, respectiv, Biliești, Suraia, Răstoaca, Golești, Milcovul și Gologanu.
În cadrul ședinței au mai fost discutate cele două proceduri de constatare și evaluare a pagubelor înregistrate în agricultură ca urmare a fenomenelor meteorologice periculoase, respectiv procedura pentru ca agricultorii să beneficieze de reducerea impozitului și cea prin care sunt constatate pagubele la nivelul unei localități. Au mai fost discutate responsabilitățile ce revin autorităților administrației publice locale cu privire la creșterea siguranței în unitățile de învățământ și zonele adiacente. Totodată a fost prezentată o informare cu privire la obligațiile ce revin autorităților administrației publice locale din 24 de primării pentru atingerea parametrilor de calitate ai apei potabile potrivit angajamentelor asumate prin Tratatul de aderare a României la UE.