Absolvenții de clasa a VIII-a au susținut, ieri, proba scrisă la limba și literatura română, în cadrul examenului de Evaluare Națională. La primul subiect, candidații au avut de rezolvat mai multe cerințe în baza poeziei „Salcâmi”, de A. E. Baconski. De asemenea, au avut de argumentat apartenența poeziei la genul liric. La punctul al doilea, candidații au trebuit să citească un fragment dintr-un text apărut în ziarul Adevărul și să rezolve apoi la multe cerințe. De asemenea, li s-a cerut să scrie un text de 150-250 de cuvinte în care să prezinte o întâmplare reală sau imaginară petrecută într-o zonă turistică.
Unor absolvenți subiectele li s-au părut ușoare, altora mai puțin ușoare, dar cu toții speră că vor trece de acest examen. „Nu pot spune că a fost foarte ușor, dar nici foarte greu. Eu doresc să ajung la Colegiul Cuza și sper că am făcut bine la acest examen ca să ajung acolo unde îmi doresc”, ne-a spus Andrei Hanedor la ieșirea din sala de examen. „Eu sper că am făcut bine la acest examen, chiar m-am străduit să scriu cât mai bine. A fost între… nici greu, nici ușor. Subiectele au fost acceptabile, dar trebuia foarte multă atenție. Eu vreau să merg la Colegiul Unirea și sper din suflet să ajung acolo”, a afirmat Ana-Maria Tofan.
Potrivit inspectorului școlar de limba română Silvia Chelariu, purtătorul de cuvânt al Inspectoratului Școlar Județean (ISJ) Vrancea, la această probă s-au înscris 2.817 absolvenți de clasele a VIII-a, dintre care s-au prezentat 2.701, fiind 116 absenți. Doi elevi au întârziat la prima probă, așa că au fost nevoiți să rezolve subiectele de rezervă. Ei au ajuns la școlile unde trebuiau să susțină examenul de Evaluare Națională cu câteva minute după ora 9.00. Cum nu mai puteau fi lăsați să intre săli, dat fiind că subiectele erau deja aduse în unități, s-a cerut aprobare de la Ministerul Educației și CNEE pentru ca cei doi să susțină examenul ulterior, cu subiectele de rezervă, ceea ce s-a și întâmplat. Ei au rezolvat cerințele în intervalul orar 13.00-15.00.
Tezele au fost transportate în alt județ pentru a fi corectate, reprezentanții ISJ Vrancea neștiind unde au ajuns.
Subiectele AICI și AICI , baremele de evaluare AICI și AICI.