Majoritatea taților din zilele noastre se simt responsabili atât pentru susținerea financiară a familiei, cât și pentru securitatea cibernetică a dispozitivelor electronice, iar în același timp aceștia sunt foarte atenți la ce fac copiii pe Internet, relevă un studiu de specialitate publicat, vineri, de Kaspersky Lab. Rezultatele cercetării arată că, de obicei, tatăl este cel care instalează soluții de securitate pe dispozitivele de acasă. În acest context, 86% dintre respondenți au spus că protejează PC-urile, 77% că sunt atenți la securizarea smartphone-urilor, iar 63% că folosesc un produs anti-malware pe tablete. „Poate de aceea, tații sunt mai înclinați (în comparație cu mamele) să își lase copiii să folosească diverse dispozitive, de la o vârstă fragedă. De exemplu, numărul taților care le dau smartphone-uri sau tablete copiilor, înainte de împlinirea vârstei de un an, este cel puțin dublu față de numărul mamelor care recunosc același lucru. În plus, tații tind să considere Internetul un lucru grozav pentru ei și copiii lor â două treimi dintre tații care au luat parte la sondaj au fost de acord cu asta”, menționează compania producătoare de soluții de securitate.
Pe de altă parte, tații, spre deosebire de mame, sunt de părere că Internetul are un efect pozitiv asupra copiilor, mai precis asupra condiției lor fizice și mentale, performanțelor școlare, viitoarei profesii și asupra vieții lor, în general. Astfel, 45% dintre cei chestionați cred că micuții lor se simt mai siguri pe ei și mai în largul lor cu prietenii, datorită Internetului, iar peste un sfert (29%) consideră că Internetul le ajută copiii să-și organizeze timpul mai bine. În ceea ce privește gadget-urile pentru copii, este mai probabil ca tații să le cumpere pentru a evita situațiile în care copilul s-ar putea simți exclus din grupul de prieteni, iar jumătate dintre cei intervievați le-au cumpărat copiilor un computer sau un laptop, cu această idee în minte.
În plus, tații au convingerea că, în prezent, copiii ar trebui să știe să folosească dispozitivele digitale, iar peste o treime (36%) le-au cumpărat băieților sau fetelor lor o tabletă din acest motiv. Kaspersky Lab este o companie globală de securitate cibernetică, fondată în 1997. Peste 400 de milioane de utilizatori individuali sunt protejați de tehnologiile Kaspersky Lab, precum și 270.000 de companii client.