Conform datelor furnizate de reprezentanții CJRAE, proiectul este finanțat de Uniunea Europeană prin intermediul Programului Erasmus +, Acțiunea cheie 2 (KA2): Cooperare pentru inovare și schimb de bune practici. Perioada de implementare a proiectului este septembrie 2014 – august 2016, valoarea finanțării nerambursabile fiind de 125.545 euro.
Proiectul Information and Communication Technology for Romanian Career Counseling – ICT4RoCc (numărul de identificare 2014-1-RO01-KA201-002944) este implementat de un parteneriat internațional coordonat de CJRAE, din care mai fac parte: Consiliul Județean Vrancea, Asociația Alternative Educaționale Vrancea, European Association of Career Guidance (Cipru), Com2go Ltd. (Cipru), Education Innovations Transfer Centre (Letonia).
Prioritățile europene vizate în derularea acestui proiect sunt: dezvoltarea unor resurse educaționale deschise (OER) în diverse limbi europene și creșterea gradului de participare școlară, în special în cazul elevilor cu risc de abandon școlar. La conferință au participat Liliana Jeny Mihai, directorul CJRAE Vrancea, Lidia Dumbravă, inspector școlar general, Liliana Maria Mitran, inspector general în cadrul Ministerului Educației, Aurora Lefter, inspector școlar pentru învățământul special, Giorgis Magos, consilier în carieră de la Universitatea din Cipru, Natalia Popa, consilier în carieră din Republica Moldova, Constantin Ionescu, președintele Sindicatului Liber din Învățământ Vrancea, Silviu Daniel Brebuleț, moderaturul conferinței și managerul de proiect, dar și numeroase cadre didactice din județ.
„Este un proiect care vizează consilierea în carieră a elevilor din România, din Èările Baltice și din Cipru. Ca parteneri avem două ONG-uri din Cipru, o școală din Letonia și Consiliul Județean Vrancea. Au fost prezenți colegii de la centrele județene de resurse din țară, invitați din partea ministerului, reprezentanți ai autorităților locale și colegi, directori, cadre didactice din județ, pentru a vedea rezultatele pe care noi le-am obținut în urma derulării acestui proiect și pentru a veni în sprijinul lor în activitățile de consiliere și orientare în carieră. Primul obiectiv a fost acela de a vedea care este situația consilierii în carieră în România, în Èările Baltice și în Cipru, pentru a face o analiză comparativă, pentru a fundamenta ce știam din activitatea noastră de zi cu zi. Avem cinci instrumente de lucru pe care le pot utiliza atât specialiștii din centrele de resurse cât și profesorii din unitățile școlare. Cel mai important, avem o platformă online, pe care o pot accesa cadrele didactice, părinții și elevii atunci când au nevoie de un sfat și mai ales când își pun întrebări de genul ce fac acum, când termin clasa a VIII-a sau a XII-a”, a spus Liliana Jeny Mihai, șefa CJRAE.
Rezultatele așteptate ale proiectului fac referire la dezvoltarea instituțională și creșterea calității serviciilor furnizate de fiecare dintre instituțiile partenere; dezvoltarea abilităților profesionale ale specialiștilor implicați în proiect; dezvoltarea capacității instituționale de colaborare internațională, de inițiere și de participare la proiecte internaționale; funcționalitatea unei platforme online și resurse educaționale deschise pentru consilierea și orientarea în carieră.
„Vreau să ne percepeți așa cum suntem noi, vrâncenii, ospitalieri, generoși, buni, harnici, dar să știți că noi putem cutremura o țară întreagă. Suntem vestiți pentru cutremurile din Vrancea, însă nu aș vrea să îi sperii pe cei care nu sunt vrânceni. Noi, cei din Vrancea, suntem o forță, pentru că tot timpul știm să fim uniți și suntem o echipă, așa cum aș vrea să cred că sunt în toate județele țării. Avem o colaborare foarte bună cu Centrul Județean de Resurse, suntem toți pentru unul și unul pentru toți. Încercăm să fim un model de bune practici pentru școlile cu care colaborăm foarte bine și mă bucur că doamna inspector general din minister a mai venit încă o dată la noi. Celor din CJRAE le doresc să aibă multe reușite și să continuăm colaborarea frumoasă”, a spus Aurora Lefter, inspector școlar pentru învățământul special.