Ediția: Joi 2 Ianuarie 2025 Nr. 6787
Ediția: Joi 2 Ianuarie 2025 Nr. 6787

Cursuri pentru psihologi, asistenți sociali și psihopedagogi


Psihologii, asistenții sociali și psihopedagogii pot participa, în perioada următoare, la câteva cursuri de formare și educație continuă în domeniul psihologiei clinice, consilierii și psihoterapiei, organizate de Institutul SPER București. Primul, „Dificultățile copilului – diagnoză și intervenție terapeutică”, va avea loc în data de 15 mai, iar tematica cursului va viza clarificarea unor aspecte ce țin de: definirea și clasificarea abuzului, semnele abuzului și factori sociali și de mediu predispozanți, importanța schemelor de atașament în producerea situațiilor de abuz, caracteristicile unei familii cu potențial abuziv, abilitățile parentale implicate în situații de abuz, paternurile abuzului, precum și alte aspecte importante privind reacțiile, modurile și strategiile de a face față vieții și de a supraviețui ale copilului cu istoric de abuz; etapele procesului de evaluare; prezentarea testelor și chestionarelor de evaluare psihologică utilizate în evaluarea copilului pentru surprinderea abuzului sau a altor dificultăți specifice (divorț, custodie, pierderea unui părinte, etc).
    Totodată, în cadrul cursului se va vorbi despre intervenția terapeutică a copilului abuzat, fiind abordate subiecte ca: relația terapeutică, calitățile unui terapeut eficient, intervenția terapeutică centrată pe copil, intervenția terapeutică centrată pe familie, intervenția terapeutică de grup. Alte aspecte ce vor fi abordate în cadrul acestui curs sunt: prezentarea principiilor de lucru în intervenția terapeutică a copilului/ adolescentului în cazurile de abuz, custodie (abordare, metode de lucru, relația terapeutică, calitățile unui terapeut eficient, intervenția terapeutică centrată pe copil, intervenția terapeutică centrată pe familie, intervenția terapeutică de grup etc.); înțelegerea dezvoltării sexuale la copii, stadiile normale ale dezvoltării sexuale la copii; comportamentul sexual inadecvat; alienarea parentală; întocmirea raportului de evaluare psihologică. „Pentru formarea unor deprinderi practice în ceea ce privește terapia de familie și evaluarea copilului, cursul va avea atât o abordare teoretică cât și una practică (prezentarea unor studii de caz, tehnici de lucru etc). Workshopul va beneficia de creditare profesională din partea Colegiului Psihologilor din România. Pentru participarea la acest workshop cursanții vor primi un certificat acreditat (10 credite) de către Colegiul Psihologilor din România”, se precizează în comunicatul trimis redacției noastre.
    Ocuparea locurilor se face în ordinea efectuării plății, costul cursului fiind de 280 lei. Înscrierea se va efectua achitând un avans de 100 de lei în contul: RO60RZBR0000060004073992, Banca Raiffeisen, Agenția Sebastian, titular Marc Gabriela. „Vă rugăm să trimiteți dovada efectuării plății la adresa de e-mail: marcenciu@gmail.com. Pentru detalii și înscrieri: Gabriela Marc, telefon 0723.176.160, e-mail: marcenciu@gmail.com; nc_gabriela@yahoo.com”, precizează organizatorii.
    Formator în cadrul acestui curs este Gabriela Marc, asistent universitar în cadrul Facultății de Psihologie și Științele Educației – Universitatea București, doctor în psihologie, consilier psihologic și psihoterapeut autonom, psiholog clinician principal, membru în Colegiul Psihologilor din România.
 
„Evaluarea și intervenția terapeutică a copilului în context familial”

    Cel de al doilea curs va avea loc în perioada 28-29 mai, la Institutul SPER din capitală, și va cuprinde două work-shop-uri în urma cărora vor fi acordate 20 de credite, câte 10 pentru fiecare. Cursul intitulat „Evaluarea și intervenția terapeutică a copilului în context familial” va începe cu work-shop-ul „Cum să dai sens desenelor copilului în evaluarea și intervenția terapeutică bazată pe principiile Psihoterapiei Experiențiale Unificatoare”. În cadrul acestuia se va discuta despre: aspecte generale (legislative, etice, deontologice) privind evaluarea psihologică; etapele și scopul procesului de evaluare: interviul cu părinți și copii; observarea copilului în relație cu părinții; evaluarea clinică și testarea psihologică a copilului și adultului;
evaluarea părinților/abilităților parentale/interviul cu părinți și de a stabili care dintre părți este compatibilă cu nevoile copilului; evaluarea relațiilor parentale; evaluarea clinică și testarea psihologică; dinamica familială/pattern-uri de relaționare/istoric de abuz/violență domestică; alte documente colaterale; prezentarea unor instrumente de evaluare psihologică specifice: Testul Desenul familiei în mișcare (Kinetic Family Drawings, KFD; BURNS, Kaufman, 1970); Testul „Childhood Hand that Disturbs” (Roseline D. Davido-1994); Eight-Card Redrawing Test (8CRT); Bird’s Nest Drawing; Testul mamă-copil; Draw a Story Test.
    Cel de-al doilea work-shop este intitulat „Jocuri terapeutice pentru mici și mari! – Workshop de improvizație creatoare bazat pe principiile Psihoterapiei Experiențiale Unificatoare”. „Jocurile terapeutice sunt o modalitate foarte bună pentru terapeut să dezvolte abilitățile emoționale și sociale ale copilului. Copiilor le place să se joace și ei învață cel mai bine prin joc. Jocurile provocative îi focalizează pe copii într-o anumită experiență în care pot conștientiza cum perpetuează și întrețin un comportament dezadaptativ, pentru ca mai apoi prin resemnificare să dea noi sensuri experienței dificile. Acest workshop ilustrează aplicabilitatea fundamentală a tehnicilor expresiv creative în lucrul cu copii, adolescenți dar și adulți, precedată de unele observații cu privire la evoluția demersului terapeutic”, se arată în comunicatul trimis redacției noastre.
    Tematica workshopului va viza clarificarea unor aspecte ce țin de: principiile psihoterapiei experiențiale la copii; când este necesară psihoterapia; diagnoza și intervenția terapeutică la copii; utilitatea tehnicilor expresiv-creative în evaluarea copilului și a familiei. Totodată în cadrul workshopului vor fi prezentate modalități de intervenție, dar și instrumente specifice în evaluarea copilului și adultului, cum ar fi Modelul „Basic Ph”.
    Pentru participarea la ambele work-shop-uri solicitanții trebuie să plătească 550 lei, iar pentru participarea la unul singur 280 lei. Înscrierea se va efectua achitând un avans de 100 de lei în contul: RO60RZBR0000060004073992; Banca Raiffeisen, Agenția Sebastian; titular Marc Gabriela. Dovada efecturării plății trebuie trimisă la adresa de email: marcenciu@gmail.com. Informații suplimentare pot fi obținute la telefon 0723.176.160, persoană de contact Gabriela Marc, e-mail: marcenciu@gmail.com; nc_gabriela@yahoo.com.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?