Junele, „culoarul de zbor“ şi manipularea maselor de către cei care nu fac nimic

7
1773


Nu au făcut și nu fac nimic pentru comunitățile județului Vrancea dar în schimb susțin că ceea ce fac alții nu e bun ori nu ar trebui să fie realizat. Iar dacă nici asta nu pot spune, susțin că sunt investiții făcute în an electoral. Este vorba despre PNL și despre junele liberal Cătălin Toma care, prin intermediul fițuicii de partid care își spune cotidian, varsă lături în capul celor care chiar fac ceva pentru oameni. Este adevărat că mai sunt multe de făcut și că poate unele lucruri nu au ieșit așa cum trebuie, dar fiind singurele făcute, nu avem cu ce să le comparăm și nu putem să nu recunoaștem că administrația condusă de Marian Oprișan este singura care chiar a făcut ceva pentru vrânceni.

    Președintele interimar al PNL Vrancea, Cătălin Toma, a încercat prin intermediul unui articol electoral, deși campania electorală nu a început, să acrediteze ideea că în Vrancea actuala administrație nu a făcut nimic. Într-un advertorial plătit probabil trei sferturi din reclama firmelor candidatului la primărie, liberalul oferă o mostră de necunoaștere a județului Vrancea, dar și de nepăsare caracteristică colegilor de partid atunci când vine vorba de investiții și problemele vrâncenilor. Mai exact, Toma a încurcat DN 2D Focșani-Vidra-Tulnici-Ojdula-Tîrgu Secuiesc cu DJ 205D, Valea Sării – Năruja – Paltin – Nereju – Brădăcești. Toma a susținut sus și tare că actuala administrație nu a finalizat lucrările la DN 2D și că acum se fac lucrări și se întreabă de ce tocmai acum a fost prins pe lista de investiții!!???
    Păi să-i reîmprospătăm memoria junelui liberal și să-i amintim că lucrările de modernizare a DN 2D Focșani-Vidra-Tulnici-Ojdula-Tîrgu Secuiesc au fost finalizate, la sfârșitul anului trecut, iar în prezent acest drum este unul dintre cele mai moderne din România. În ceea ce privește „prinderea acum în lista de investiții” a acestui drum, îi reamintim interimarului liberal că procedurile de modernizare a acestui drum au început prin decembrie 2002, adică atunci când la guvernare s-a aflat PSD. În martie 2003, a fost selectată societatea Solel Boneh Internațional, pentru a realiza investiția, iar lucrările ar fi trebuit demarate în 2005. Numai că miniștrii Transporturilor provenind de la PD ai guvernului liberal condus de Călin Popescu Tăriceanu (pe atunci președintele PNL) au boicotat acest proiect și s-a renunțat la parteneriatul public-privat încheiat cu societatea Solel Boneh Internațional. Investiția a fost blocată și în perioada 2008-2012 de către guvernele PDL din care făceau parte actualii colegi ai junelui liberal vrâncean, care nici nu au vrut să audă de finanțarea acestui drum. Lucrările au fost reluate în 2012, cu sprijinul fostului premier Victor Ponta și la solicitările și demersurile nenumărate făcute de președintele Consiliului Județean  Vrancea, Marian Oprișan. Așadar, reabilitarea DN 2D s-a realizat și a fost finalizată în perioade în care la guvernare se afla PSD și nu PNL.

Lucrările de reabilitare a DJ 205D, sistate de PNL și PDL

    Referitor la lucrările de reabilitare a DJ 205D, Valea Sării – Năruja – Paltin – Nereju – Brădăcești, acestea au început în anul 2008, dar au fost sistate în anul 2009 de guvernanții pedeliști, actualmente peneliști, care au refuzat să mai susțină financiar acest proiect. Există documente în acest sens și, recent, Consiliul Județean a explicat de ce se află în situația de a propune plenului aprobarea de noi lucrări la acest drum. De reținut că în perioada cuprinsă între semestrul II din anul 2009 și trimestrul II din anul 2012, Consiliul Județean Vrancea a întreprins numeroase demersuri către ministerele de resort pentru  introducerea la finanțare a acestui obiectiv, pe diferite programe guvernamentale, și alocarea resurselor financiare necesare în vederea continuării procesului investițional, dar demersurile și solicitările întreprinse nu au avut nici un efect.
    Mai exact, domnule Cătălin Toma, nu este vorba despre o investiție începută în perioadă preelectorală ci despre o investiție blocată în mod constant de liberalii care au deținut funcții în Guvernul României. Credem că la aceste aspecte ar trebui să vă puneți mai multe semne de întrebare și poate o să reușiți să le explicați vrâncenilor de ce ați blocat orice fel de investiție din acest județ. Åži în loc să cereți oprirea lucrărilor la DJ 205 D, așa cum lăsați să se înțeleagă din materialul electoral publicat în fițuica de partid, poate ar trebui să le spuneți vrâncenilor de pe Valea Zăbalei sau vrâncenilor care folosesc DJ 205 D, că și-au rupt mașinile pentru că voi liberalii și pedeliștii ați blocat această investiție în mod sistematic. Åži da, vrâncenii sunt oameni blânzi și demni, înțelegători, dar nu sunt naivi și creduli! Ceea ce înseamnă că oamenii știu că nici un liberal nu și-a legat numele de vreo investiție în acest județ și asta pentru că nu ați făcut nimic în acest județ! Ba mai mult, aceiași oameni la care acum faceți referire știu foarte bine că atunci când ați fost la guvernare nici un program investițional nu a funcționat în Vrancea!

Toma, liberalii și culoarul de zbor…..

    De altfel, junele liberal începe interviul electoral din fițuica de partid tot cu o încercare de a minimaliza un proiect de investiții despre care așa zisul lider de dreapta ne spune că nu este bună și nici oportună pentru județul Vrancea. Este vorba despre proiectul privind construirea unui aeroport la Focșani, iar dacă acest proiect se concretizează, nu înțelegem de ce ar deranja pe cineva, fie el și președintele interimar al PNL Vrancea…. Vrancea și Focșaniul au nevoie de un aeroport nu pentru călătoriile exotice ale liberalilor. Vrancea are nevoie de aeroport pentru investitori și pentru avioane care să poată transporta mărfurile cu rapiditate oriunde în lume. Un aeroport înseamnă infrastructură modernă și mai înseamnă și atragerea unor investiții de anvergură în zona municipiului Focșani și nu numai. Dacă v-ar interesa acest județ și problemele oamenilor, ați susține un astfel de proiect și nu v-ați mai face atâtea griji pentru culoarul de zbor ce trebuie obținut…. Åži poate că nu știați, într-un clasament al țărilor în funcție de numărul de aeroporturi, România se află pe locul 88 cu doar 54 de aeroporturi fiind surclasată de țări precum Coreea de Nord, unde există de 79 aeroporturi, și Botswana, care are 78 aeroporturi operaționale. De reținut că în țările dezvoltate, cum ar fi cele din vestul Europei, numărul de aeroporturi este foarte mare. De exemplu, Cehia are 122 de aeroporturi și este o țară cu o suprafață mult mai mică decât România. Åži acolo nimeni nu-și mai face griji de culoarul de zbor…… Åži vecinii noștri bulgari stau mult mai bine ca noi când vine vorba de aeroporturi, în Bulgaria existând nu mai puțin de 210 aeroporturi funcționale. Åži aici politicienii nu pun problema culoarelor de zbor, ci sunt interesați de importanța acestora în dezvoltarea economică a zonelor în care sunt amplasate.
    Toma mai susține că Marian Oprișan stă mai mult la București și probabil de aceea vrea un aeroport la Focșani. Poate că liberalul ar trebui să știe că România este un stat centralizat și din păcate toate deciziile se iau la București, context în care ești obligat să faci o astfel de navetă dacă vrei să faci ceva pentru comunitate.
    Åži ca să respectăm adevărul istoric, municipiul Adjud nu are șosea de centură pentru că fostul ministru liberal al Transporturilor, Ludovic Orban, a scos de pe lista de investiții acest obiectiv, în anul 2008. Åži asta în condițiile în care Ludovic Orban i-a promis primarului municipiului Adjud că va rezolva problema finanțării acestui proiect. 

Puncte de lansare a rachetelor antigrindină, operaționale după 15 aprilie

    Junele liberal încurcă lucrurile și când vine vorba despre viticultura vrânceană și stația antigrindină din județ. Minciuna are picioare scurte, spune proverbul românesc, iar acesta se potrivește mănușă acestei situații. În timp ce liberalul de la Jariștea spune că nu sunt amenajate stații de rachete antigrindină în toate podgoriile, reprezentanții Autorității Naționale Antigrindină sunt de altă părere. Chiar din această săptămână vor fi operaționale patru puncte de lansare a rachetelor antigrindină, care vor asigura protecția unei suprafețe de aproape 50 mii hectare de teren. Cele patru puncte de lansare a rachetelor antigrindină de la Bolotești, Bizighești, Ruginești și Panciu vor deveni operaționale după 15 aprilie. Mai mult, în acest an vor fi dotate cu echipamente încă trei puncte, la Varnița, Poiana și Nicorești. Tot în acest an va începe construcția punctelor de lansare a rachetelor din Vârteșcoiu, Urechești, Milcovul și Rădulești. Practic, prin realizarea acestor puncte, se va asigura protecția tuturor podgoriilor vrâncene. Însă acest lucru nu ar fi fost posibil fără intervenția șefului administrației județene.
    Așa cum știe foarte bine Cătălin Toma, proiectul a început în 2003 cu un studiu de prefezabilitate comandat de președintele Consiliului Județean, Marian Oprișan. În 2004, la nivelul Ministerului Agriculturii s-a comandat un studiu de fezabilitate, finalizat și avizat în 2006. Deși trebuia terminat în 2010, proiectul a bătut pasul pe loc, în ciuda promisiunilor făcute de miniștrii liberali ai Agriculturii din perioada guvernării de dreapta. Abia după 2012, cu Guvernul condus de Victor Ponta, s-a reluat finanțarea masivă a acestui proiect. Åži a fost nevoie de vizita de anul trecut a ministrului Agriculturii, Daniel Constantin, trimis de Victor Ponta, pentru ca în bugetul pentru acest an să fie prevăzute fondurile necesare continuării investițiilor.
    Junele liberal se preface că nu știe nici care este situația conacului scriitorului Duiliu Zamfirescu. Retrocedat moștenitorilor acestuia, conacul nu poate fi reabilitat pentru că este o proprietate privată. În plus, moștenitorii au refuzat să îl cedeze autorităților locale din Vârteșcoiu, care au încercat că realizeze această casă memorială.
    Vai, domnule Toma, „E ușor a scrie versuri/Când nimic nu ai a spune,/
Înșirând cuvinte goale/Ce din coadă au să sune.”. Iată că versurile marelui Eminescu își găsesc și astăzi „adrisanți”…

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here