Ghid pentru plata impozitului pe locuinţele unde funcţionează firme

0
13531


Finanțiștii au lansat un ghid ilustrativ pentru micii patroni care au firme în locuințele proprietate personală. Ieri, Ministerul Finanțelor Publice a prezentat un ghid unde pot fi găsite explicații pentru toate situațiile întâlnire la plata impozitelor pe clădiri. Sunt exemple pentru fiecare caz în parte dar și o simulare de calcul al impozitului local. „Ghidul este primul dintr-o serie de astfel de documente pe care Ministerul Finanțelor Publice intenționează să le realizeze pentru a-i ajuta pe contribuabili să-și plătească mai ușor taxele și impozitele”, se arată într-o informare a MFP.
    Documentul este realizat după ce, din 2016, a fost modificat modul de calcul la impozitele pentru clădiri, în funcție de destinația acestora. Codul Fiscal și normele de aplicare a acestuia arată că „în cazul persoanelor care au în proprietate clădiri cu destinație mixtă pentru care suprafețele folosite în scop rezidențial și cele folosite în scop nerezidențial nu pot fi evidențiate distinct, dacă proprietarul depune declarația privind destinația mixtă a clădirii, însoțită de o declarație pe propria răspundere prin care se atestă faptul că «nici una din cheltuielile cu utilitățile nu este înregistrată în sarcina persoanei care desfășoară activitatea economică» se va datora impozitul pe proprietăți utilizate în scop rezidențial”. Prin cheltuieli cu utilitățile se înțeleg cheltuieli comune aferente imobilului, energia electrică, gaze naturale, termoficare, apă, canalizare. Sunt considerate rezidențiale acele clădiri care au destinația de locuință, cu dependințele, dotările și utilitățile necesare, care satisfac cerințele de locuit ale unei persoane sau familii.
    La sfârșitul lunii trecute, Guvernul a prelungit, până la 31 mai, termenul pentru depunerea declarației de către proprietarii clădirilor unde funcționează firme. De asemenea, primul termen de plată a impozitului/taxei pe clădiri, impozitului/taxei pe teren, respectiv impozitului/taxei asupra mijloacelor de transport se prelungește de la 31 martie la 30 iunie 2016. Guvernul a prelungit cu două luni, de la 31 martie la 31 mai, și termenul până la care persoanele fizice și juridice care dețin mijloace de transport radiate din circulație până la 31 decembrie 2015, au obligația să depună o declarație în acest sens, însoțită de documente justificative, la compartimentele de specialitate ale autorităților locale. Astfel, focșănenii vor primi bonificația de 10% dacă vor plăti taxele și impozitele locale până la 30 iunie.
    GHIDUL poate fi consultat AICI.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here