Lecții despre protecția consumatorilor, la orele de dirigenție

0
417


Elevii Colegiului Economic Mihail Kogălniceanu au ocupat primele trei locuri la faza județeană a Concursului Național „Alege! Este dreptul tău” organizat cu ocazia Zilei Mondiale a Drepturilor Consumatorilor. Competiția a fost organizată de Comisariatul pentru Protecția Consumatorilor, împreună cu Inspectoratul Åžcolar Județean Vrancea.
Performanța elevilor Colegiului Economic Mihail Kogălniceanu este justificată ținând cont că au în programa școlară elemente de protecția consumatorilor. Locul I a fost ocupat de Ioana Diana Brătilă – clasa a X-a B, locul II de Andreea Claudia Clincescu – clasa a IX-a A, iar locul III de Ioan Prodan – clasa a XI-a E. Locurile IV-VI au fost ocupate de elevele Colegiului Național Unirea Focșani, respectiv: Ana Maria Figher, Monica Mihaela Hozoc, Teodora Dobrițoiu. Primii doi clasați vor participa la faza națională a concursului, care se va desfășura la Năvodari.
Pentru ciclul gimnazial, concursul s-a desfășurat pe trei categorii de vârstă. Anul acesta au participat doar elevi de la două categorii, clasele I-III și clasele IV-VI, care au avut de prezentat desene reprezentând o pagină web de comercializare a unui produs. În urma selecției desenelor participante, au fost declarați câștigătorii pe fiecare categorie de vârstă: Elisia Cristiana Ursache – clasa a II-a, de la Åžcoala nr. 2 Principele Radu Adjud, și Bianca Zaharia – clasa a IV-a, de la Åžcoala Mihail Armencea Adjud. Desenele câștigătoare vor participa la faza națională.
Ieri a fost sărbătorită Ziua Mondială a Drepturilor Consumatorilor atât de consumatori cât și de instituțiile cu responsabilități în domeniul asigurării protecției consumatorilor, de stat sau organizații neguvernamentale. Cu această ocazie, comisarii de la Protecția Consumatorilor au prezentat la orele de dirigenție sau de specialitate importanța zilei de 15 Martie și diverse aspecte din domeniul protecției consumatorilor, pe tema propusă – Comerțul online – de interes pentru elevii de liceu, dar și din alte domenii de interes pentru aceștia. „Utilizarea comerțului online poate însemna pentru consumatori economie de timp, eliminarea stresului ce poate fi cauzat de aglomerația din magazine sau de pe șosele, evitarea căutării unui produs dintr-un magazin în altul sau pur și simplu comoditate. Nu trebuie să uităm, însă, că mediul online este un mediu în care pot avea loc și multe înșelăciuni. Atunci când aleg să cumpere produse sau servicii online, consumatorii trebuie să fie la fel de atenți, de vigilenți, de informați ca și atunci când le cumpără din magazinele fizice, poate chiar mai atenți”, a atras atenția comisarul șef adjunct al CRPC Regiunea Sud-Est – Vrancea, Dumitru DilÇŽ.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here