Mai mulți elevi de la Colegiul Economic „Mihail Kogălniceanu” din Focșani, împreună cu profesorii coordonatori Dorin Cristea și Viorel Amăricăi, și-au materializat afinitatea pentru disciplina istorie realizând un proiect inedit, numit „Cercul de istorie: Clepsidra”. Activitatea extracurriculară presupune, printre altele, lansarea anuală a unui nou număr al revistei online „Clepsidra”, o revistă de istorie a Colegiului Economic „Mihail Kogălniceanu”.
Primul număr al revistei online „Clepsidra” a apărut în anul 2012. An de an, profesorii îndrumători, împreună cu elevii pasionați de istorie din cadrul Colegiului Economic, pun bazele unei serioase echipe care se ocupă de redactarea revistei. Unul dintre obiectivele proiectului este de a scoate la lumină lucruri esențiale care s-au desfășurat de-a lungul istoriei neamului românesc. Pentru anul acesta, mica redacție, formată din Ștefan Ioan – elev în clasa a IX-a C, Luigi Èigănescu – de la clasa a X-a A, Marian Călin – de la clasa a X-a C, Mirel Vatră – de la clasa a XI-a B, Ionuț Anuțoiu – de la clasa a XI-a C și Andrei Ștefan, de la aceeași clasă, împreună cu profesorii îndrumători Dorin Cristea și Viorel Amăricăi, a dat spre publicare al cincilea număr al revistei. „Elementele de istorie locală contribuie și la schimbarea opticii elevului despre istorie, pe care nu o mai privește ca pe o știință abstractă, înțelegând că istoria este făcută de oameni, că ei înșiși sunt un produs al istoriei și făuritori de istorie, prin rolul ce le revine în societate”, spune elevul Marian Călin.
Numărul de anul acesta cuprinde: prezentarea cetății Râșnov, imperiul și faptele ultimului rege dac, grădinile suspendate ale Babilonului, cele mai sângeroase bătălii ale celui de-al Doilea Război Mondial, invenții amuzante, lucruri mai puțin știute despre țara noastră, tezaurul de la Pietroasa și masoni celebrii ai României. „Între activitățile extracurriculare desfășurate în școală, cercul de istorie Clepsidra ocupă un loc important , având o valoare instructivă și formativă deosebită. Activitatea desfășurată în cadrul cercului de istorie este strâns legată de procesul de învățământ, elevii având posibilitatea să aprofundeze cunoștințele primite la orele de curs, să le descopere înțelesuri noi, să le integreze în ansamblul cunoștințelor pe care le au, să-și însușească tehnicile de cercetare ale științei istorice, să-și formeze deprinderi de investigare și de elaborare de referate pe teme de istorie, să colecționeze documente sau vestigii arheologice în vederea cunoașterii istoriei locale, să elaboreze materiale didactice, hărți istorice, planșe, să participe la întâlniri cu personalități din diverse domenii, cu istorici și cu participanți la mari evenimente ale istoriei naționale, să vizioneze filme istorice, să amenajeze un muzeu școlar, să organizeze concursuri, spectacole și sărbătorirea unor aniversări ale istoriei naționale și universale”, descrie acest proiect profesorul coordonator Dorin Cristea.