Avioanele care decolează vineri, în intervalul orar 13,00 – 15,00, ar putea avea întârzieri de până la două ore, după ce angajații companiei Globe Ground România, care oferă servicii de handling aeronave la sol și tractare aeronave, au anunțat că intră în grevă de avertisment, nemulțumiți fiind de salarii, de programul de lucru, dar și de dimensionarea personalului și normarea activității în raport cu volumul și condițiile de muncă.
Potrivit liderului Sindicatului Liber de Handling Aeronautic, Alexandru Cioc, cea mai stringentă problemă este cea a dimensionării personalului și normarea activității în raport cu volumul și condițiile de muncă, în contextul în care, în ultimii doi ani, între 100 și 150 de salariați ai companiei au demisionat, iar volumul de muncă a rămas același, poate chiar a crescut. „S-a ajuns la grevă deoarece, după aproape patru luni de discuții, nu am găsit un numitor comun împreună cu reprezentanții conducerii. S-a ajuns aici în urma nemulțumirii oamenilor, cel mai important punct fiind dimensionarea personalului și normarea muncii în raport cu volumul și condițiile de muncă. În ultimii doi ani, pe fondul nemulțumirilor, au plecat peste 100, poate chiar 150, de angajați. Aceștia au demisionat din varii motive, dar majoritatea nemulțumirilor au fost de ordin financiar, iar toată această lipsă de personal se regăsește în volumul de muncă. Volumul de muncă a rămas același, poate chiar este mai mare, personalul este mai redus cu 100 de oameni. Ați văzut ce înseamnă activitatea de handling portuar care presupune și încărcări/descărcări de bagaje, mărfuri, cargo, poștă. Lipsa, să zicem, a 10-15 oameni se simte imediat, darămite a unui număr de 70-80 de oameni dintr-un departament”, a declarat Alexandru Cioc.
A doua nemulțumire a salariaților vizează programul de muncă, aceștia nemaiavând, conform liderului de sindicat, timp de refacere sau de activități familiale. (…) De asemenea, angajații firmei de handling reclamă faptul că nu li se asigură transportul spre și dinspre locul de muncă, respectiv aeroportul Henri Coandă (Otopeni), și nici decontarea acestuia, în condițiile în care turele de lucru încep în cursul nopții.
Articolul integral, pe www.agerpres.ro