Federația Sindicatelor Libere din Învățământ (FSLI) a transmis un comunicat de presă cu referire la viitoarea lege a salarizării unice. Sindicaliștii sunt de părere că această lege trebuie să elimine actualele inechități, argumentând că în prezent, după majorarea salarială de aproximativ 25% din anul 2015, salariul unui profesor debutant este de aproximativ 1.100 de lei, iar al unui profesor la final de carieră este de aproximativ 2.400 lei. Conform informațiilor oferite de sindicaliști, salariul mediu în învățământ este cu aproximativ 45% mai mic decât salariu mediu din administrație și ordine publică și reprezintă doar 25% din salariul magistraților.
Ministerul Muncii, Familiei, Protecției Sociale și Persoanelor Vârstnice va elabora un proiect al legii salarizării unitare până pe 10 februarie, iar la baza legii va sta conceptul de „performanță profesională”, criteriu de care va depinde stabilirea nivelului salariilor. Sindicatele salariaților din învățământ susțin că e „aproape imposibil de evaluat obiectiv performanța profesională”, principalul indicator în funcție de care s-ar putea stabili nivelul performanței didactice fiind progresul școlar al elevilor, care nu poate fi cuantificat corect. „Susținem Legea Salarizării unitare care elimină inechitățile care persistă în învățământ de foarte mult timp. În învățământ e destul de complicat de cuantificat performanța didactică, nu poate fi stabilită doar pe baza hârtiilor. Cel mai bine ar fi cuantificat progresul elevilor, să fie monitorizat prin teste inițiale și finale, să se vadă progresul. De asemenea, dorim ca treapta maximă de salarizare să fie peste 25 sau 30 de ani, în prezent fiind peste 40 de ani. În următoarea perioadă vom avea discuții cu liderii din teritoriu pentru a strânge propuneri, păreri pentru viitoarea lege a salarizării”, a precizat Constantin Ionescu, vicepreședintele SLI Vrancea.
Sindicatele din învățământ mai cer să se ia în calcul anumiți indicatori relevanți la stabilirea salariilor pentru cei din învățământ, cum ar fi „PIB-ul per capita”.