GALERIE FOTO : Elevi și profesori de la „Elena Doamna“, în Slovenia

0
1584


Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă „Elena Doamna” din Focșani a participat la cea  de-a doua mobilitate transnațională de formare și învățare în Brezice, Slovenia, în perioada 27 septembrie-3 octombrie 2015. Acțiunea face parte din proiectul „United colours of creativity”, un parteneriat strategic între școli, finanțat de Comisia Europeană prin Programul Erasmus +.
    Èšările partenere au fost România, Slovenia, Estonia, Turcia, Polonia și Portugalia, fiecare participând cu o echipă formată din două cadre didactice și patru elevi. Reprezentanții României au fost coordonatorul proiectului Mihaela Bordei, pedagogul Lenuța Iancu- responsabil de activități artistice și extracurriculare și elevii Constantin Pană, Claudia Elena Lungu, Ștefana Andreea Ciocan și Andreea Petre. În cadrul mobilității în Slovenia, parteneriatul s-a desfășurat sub forma unor întâlniri de lucru, folosind arta picturii- acuarelă, desen în creion, colaj prin juxtapunere, sculptură cu materiale reciclabile- sticle de plastic. „Scopul a fost acela de a facilita învățarea într-un context nou, internațional, mijlocind interacțiunea elevilor cu cerințe speciale și a celor din școlile de masă. Pe lângă perfecționarea cunoștințelor și abilităților de lucru în diferite tehnici de artă elevii și-au îmbogățit vocabularul limbii engleze, au învățat despre cultura și tradițiile altor țări, au petrecut un timp de calitate împreună cu ceilalți elevi legând noi prietenii”, se arată într-un comunicat de presă trimis redacției noastre.
    În fiecare zi s-au realizat alte tipuri de activități, existând un nou tip de artă prin tehnica picturii de fiecare dată.  Prima zi a fost dedicată activității de pictură prin amprentare- Ana Gale School. A doua zi s-au desfășurat activități de pictură folosind acuarela, tehnica panoramei- Lisca hill. În următoare zi s-au făcut vizite în pivnițe cu pereți sculptați; redare din memorie, prin desen în creion folosind tehnica escaladării- Bizeljsko.  A patra zi a fost dedicată tehnicii colajului, folosindu-se materiale din natură, iar în a cincea zi s-a făcut o demonstrație tehnică- Turkish marbling art. A urmat un workshop de artă, cu imagini urbane aranjate prin juxtapunere. În cea de-a șaptea zi, în Sala Cavalerilor la Muzeul Posavje, Alenka Cernelic KroÅ¡elj, istoric de artă și director Muzeul Posavje, a realizat o prezentare artistică despre construirea formală a frescelor tavan din perioada de artă barocă. Elevii și însoțitorii au făcut și o vizită la Gimnajiza Brezice, școala gazdă și parteneră de proiect.
    De asemenea, s-a organizat un atelier de sculptură, urmat în cea de-a zecea zi de un workshop de artă- Kostanjevica, râul Krki. Pe râul Krki s-au făcut activități sportive de canotaj în cea de-a unsprezecea zi, teambuildinguri menite să încurajeze și să cultiveze spiritul de inițiativă, curaj și lucrul în echipă. În ultimele două zile, elevii au vizitat colecția de artă a Școlii Primare Kostanjevica, iar Michel Mohor, ghid de muzeu le-a ținut participanților o lecție, „Analize formale” la National Gallery Ljubljana. „Programul de învățare și formare prezentat mai sus  va fi cuprins in produsul final al proiectului, un handbook ce va cuprinde activitățile desfășurate în toate mobilitățile transnaționale. Scopul final urmărit este acela de a identifica modalități de integrare a acestor programe de formare și învățare în curriculum școlar, separat și pe discipline școlare, utile formarii didactice și profesionale a elevului. În acest sens de un real ajutor vor fi tipsurile, recomandările practice și pedagogice ale cadrelor didactice participante la mobilități, ale elevilor participanți, evidențierea modalităților și tehnicilor de lucru productive, cu aplicabilitate în viața reală a școlarului„, se mai arată în același comunicat.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here