Panciu a efectuat, ieri, recepția tehnică la terminarea lucrărilor de execuție la proiectul „Centru Național de Informare și Promovare Turistică, oraș Panciu, județul Vrancea”, cofinanțat de Uniunea Europeană prin Fondul European pentru Dezvoltare Regională, în cadrul Programului Operațional Regional 2007-2013, Axa prioritară 5. „Dezvoltarea durabilă și promovarea turismului”. Autoritatea de Management este Ministerul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice, iar Organismul Intermediar pentru Turism este Autoritatea Națională pentru Turism prin Direcția Gestionare Fonduri Comunitare pentru Turism.
Investiția face parte dintr-un proiect-pilot, care se derulează la nivel național și care are ca scop înființarea de centre de promovare și informare turistică în unități administrativ teritoriale (UAT) municipii/orașe cu concentrare mare și foarte mare de resurse naturale și/sau antropice, cu scopul de a prezenta toate ofertele și atracțiile turistice locale, în scopul creșterii beneficilor obținute de pe urma valorificării patrimoniului turistic local pentru comunitatea locală. „Centrul de la Panciu își propune să contribuie la punerea în valoare a resurselor turistice ale zonei, la creșterea vizibilității obiectivelor turistice consacrate și la crearea unei metode moderne de promovare turistică, folosindu-se de mediul online, rețelele sociale și tehnologiile mobile”, a precizat primarul Iulian Nica, la conferința de presă prilejuită de finalizarea proiectului.
Centrul Național de Informare și Promovare Turistică din Panciu a fost construit pe strada Titu Maiorescu, în imediata apropiere a Primăriei și beneficiază de o suprafață construită de 60 mp. Acesta beneficiază de dotări moderne și de echipamente IT, de informare și software. În cadrul proiectului a fost creat un sistem de promovare online ce conține: Realizarea unui site web în 4 limbi (română, engleză, franceză și germană) al cărui principal element inovativ a fost crearea unor hărți interactive turistice cu realizarea unei baze de date cu informații turistice elaborate www.vinlapanciu.ro ; Realizarea a trei aplicații pentru dispozitive mobile pentru promovarea zonei și asigurarea accesului la portal de pe platformele mobile; Crearea a 3 conturi și pagini în social media și a două aplicații dar și a 5 infografice create și distribuite pentru social media. „Beneficiarii direcți ai centrului vor fi turiștii și persoanele care tranzitează orașul Panciu. De asemenea, proiectul va avea și beneficiari indirecți, și anume: obiectivele cultural-istorice, religioase sau arhitecturale din Panciu – Mănăstirea Brazi, cu Paraclisul Subteran, Schitul Sf. Ioan Botezătorul, Hrubele lui Ștefan cel Mare, Beciurile Monumente de Patrimoniu, mormântul scriitorului Ioan Slavici – precum și alte edificii ce pot fi incluse ca atracții turistice”, a afirmat primarul Iulian Nica. Centrul Național de Informare și Promovare Turistică va fi funcțional din luna ianuarie 2016. Valoarea totală obiectivului a fost de 619.798,72 lei, valoarea totală eligibilă: 609.630,72 lei, valoarea eligibilă nerambursabilă din FEDR: 550.923,28 lei, valoarea eligibilă nerambursabilă din bugetul național: 46.514,82 lei, iar co-finanțarea eligibilă a beneficiarului: 12.192,61 lei.