Ediția: Vineri 14 martie 2025 Nr. 6835
Ediția: Vineri 14 martie 2025 Nr. 6835

Amendamente la buget pentru finanţarea drumurilor expres Ploieşti-Focşani-Bacău şi Focşani-Brăila-Galaţi


Finanțarea cu prioritate a drumurilor expres Ploiești-Buzău-Focșani-Bacău și Focșani-Brăila-Galați a fost aprobată în baza unor amendamente votate de membrii comisiilor reunite de buget-finanțe din Parlament. Aceste amendamente au devenit parte integrantă a proiectului de buget al Ministerului Transporturilor. Unele dintre amendamente vizează alocarea de sume pentru finanțarea cu prioritate a două drumuri expres, București-A3-Ploiești-Buzău-Focșani-Bacău și Focșani-Brăila-Galați. Marian Oprișan, președintele Uniunii Naționale a Consiliilor Județene din România, este cel care a convins Guvernul de importanța dezvoltării căilor rutiere pentru această zonă a României și în special pentru județul Vrancea.

    Finanțarea cu prioritate a drumurilor expres Ploiești-Buzău-Focșani-Bacău și Focșani-Brăila-Galați a fost aprobată în baza unor amendamente votate de membrii comisiilor reunite de buget-finanțe din Parlamentul României. Ministerul Transporturilor are propus pentru 2016 un buget de 11,86 miliarde de lei, în scădere cu 7,6% raportat la execuția preliminată din 2015, de 12,84 miliarde de lei, potrivit proiectului publicat pe site-ul Ministerului de Finanțe.
    Ministrul Transporturilor, Dan Costescu, a declarat că în cadrul comisiilor reunite au fost aprobate mai multe amendamente ce vizează continuarea unor investiții în infrastructură. Primele trei amendamente se referă la finanțarea următoarelor obiective: Varianta Ocolitoare Bârlad, modernizarea DN 52 și Varianta Ocolitoare Satu Mare. Potrivit ministrului Transporturilor, celelalte obiective ce vor fi finanțate vizează Autostrada Montana Tg. Mureș — Tg. Neamț — Iași — Ungheni, cu secțiunea Tg. Neamț — Iași-Ungheni, drumul expres Ploiești — Buzău, secțiunea Buzău-Focșani, secțiunea Focșani — Bacău, secțiunea Bacău — Pașcani, Drumul Expres Buzău — Brăila — Galați, cu secțiunea Brăila — Galați, inclusiv Variantele Ocolitoare Brăila și Galați, A12 Pitești — Craiova și Autostrada A3 Suplacu de Barcău — Nădășelu.
    Comisia Europeană a aprobat varianta finală a Master Planului General de Transport care prevede că două drumuri expres vor conecta Focșaniul de București și Constanța până în 2020. Prin acest Master Plan, Ministerul Transporturilor își menține viziunea în ce privește proiectele de infrastructură rutieră ce vizează județul Vrancea. Astfel, Focșaniul va fi conectat la 2 drumuri expres. Este vorba de București-A3-Ploiești-Buzău-Focșani-Bacău și Focșani-Brăila-Galați-Isaccea-Tulcea-Babadag-Ovidiu-Constanța. Lucrările efective la aceste proiecte vor demara anul viitor, urmând ca anul acesta să fie finalizate proiectele tehnice. În prioritizarea proiectelor cuprinse în Master Planul General de Transport s-a ținut cont de discuțiile avute în Senat și la Ministerul Transporturilor, dar și de dezbaterile publice din 2014.
    Master Planul arată că legătura între București și Nord Estul României se realizează prin coridorul OR3. Acesta conectează sudul țării cu regiunea NE, regiunile istorice Moldova și Bucovina dar și cu Ucraina și Republica Moldova. Regiunea NE se caracterizează cu un potențial economic mare ce poate fi valorificat prin investiții în ramuri industriale, agricole sau servicii. „Coridorul tranzitează axa urbană cu o densitate mare a populație Ploiești – Buzău – Focșani – Bacău – Suceava cu ramuri spre Vaslui, Piatra Neamț, Iași sau Botoșani. Coridorul unește centre – economice importante, generatoare de trafic care justifică proiecte de infrastructură rutieră modernă. Conform analizei cu Modelul Național de Transport, dezvoltarea infrastructurii rutiere prin construcția unui drum expres sau autostrăzi în lungul acestui coridor va conduce la creșterea traficului rutier prin generarea de noi călătorii și atragerea de noi investiții în ariile urbane”, se arată în Master Plan.

Drum expres între Focșani și Constanța

    Președintele Uniunii Naționale a Consiliilor Județene din România (UNCJR), Marian Oprișan, este artizanul demarării lucrărilor la acest proiect. Oprișan a convins Guvernul de importanța dezvoltării căilor rutiere pentru această zonă a României și în special pentru județul Vrancea. Dacă drumul expres București-A3-Ploiești-Buzău-Focșani-Bacău face parte din culoarul paneuropean IX, importanța sa fiind știută de toată lumea, drumul expres Focșani-Brăila-Măcin-Isaccea-Tulcea-Babadag-Ovidiu-Constanța este foarte important pentru regiunea de sud-est a României. Practic, acest proiect regional ar urma să aducă beneficii economiei, dar și turismului din zonele de Sud și Est ale României. „Realizarea acestei rute de transport rutier este importantă pentru traficul de mărfuri și de persoane, dar și pentru transportul maritim, deoarece ar conferi o mai mare importanță porturilor din Constanța, Brăila, Galați și Tulcea. De asemenea, realizarea drumului expres Focșani-Tulcea-Constanța ar transforma Vrancea în cel mai important nod rutier din sud-estul României și ar asigura legătura dintre Ardeal cu sudul Moldovei și mai departe, cu județele din sudul țării. Iar ceea ce este mai important, ar exista o legătură directă cu litoralul românesc și cu Delta Dunării”, a precizat Marian Oprișan.

 Drumurile expres, etapă intermediară pentru autostradă
 
    Inițial, drumul București-A3-Ploiești-Buzău-Focșani-Bacău a fost prins în categoria de autostradă, însă, ulterior, s-a ales varianta de construire a mai multor drumuri expres. Argumentele oficialilor de la Transporturi pentru drumul expres ca soluție rutieră sunt costurile mai reduse, cu aproximativ 25% față de autostradă, dar și posibilitatea extinderii viitoare la nivel de autostradă. Practic, drumurile expres sunt o etapă intermediară până la autostradă, deoarece exproprierile și lucrările de artă – poduri, viaducte – se vor realiza la regim de autostradă, urmând ca ulterior căile de rulare să fie extinse la nivel de autostradă.

2 COMENTARII

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?