Finanțiștii vrânceni și-au depășit programul de încasări pentru luna noiembrie, când au realizat venituri bugetare în sumă de 72,23 milioane lei. Conducerea Administrației Județene a Finanțelor Publice Vrancea arată că gradul de realizare a planului de încasări venituri bugetare transmis de Ministerul Finanțelor Publice a fost de 110,2%. Cele mai mari încasări la bugetul general consolidat au fost la bugetul de stat – 30,6 milioane lei; bugetul asigurărilor sociale de stat – 29,5 milioane lei; bugetul Fondului național unic de asigurări de sănătate – 11,1 milioane lei și bugetul asigurărilor pentru șomaj – 0,8 milioane lei. „La nivelul lunii noiembrie 2015, TVA-ul aprobat la rambursare a fost în sumă de 8,40 milioane lei din care s-a restituit efectiv în contul agenților economici suma de 2,55 milioane lei”, arată reprezentanții AJFP. Aceștia au precizat că impozitul pe venit rămâne principala sursă la bugetul de stat cu peste 42,9% din încasări, respectiv 13,17 milioane lei. La acesta se adaugă încasările din TVA de 8,07 milioane lei, cele de la impozitul pe profit de 2,15 milioane lei, din accize de 0,5 milioane lei.
Finanțiștii precizează că la realizarea veniturilor la bugetul general consolidat a contribuit și structura de inspecție fiscală cu peste 8,1 milioane lei. Inspectorii fiscali au constatat diferențe de impozite, taxe și contribuții în sumă de 6,8 milioane lei, pentru care au calculat accesorii de 0,5 milioane lei, au aplicat amenzi contravenționale de 0,07 milioane lei și au realizat confiscări de 0,7 milioane lei. „Diferențele de impozite și taxe reprezintă peste 84% din totalul sumelor stabilite suplimentar. În cadrul diferențelor de impozite, taxe și contribuții, sumele atrase din taxa pe valoarea adăugată reprezintă peste 64% din totalul acestora”, arată reprezentanții AJFP. Potrivit acestora, cu ocazia inspecțiilor fiscale au fost instituite 6 măsuri asiguratorii în sumă de 1,97 milioane lei atunci când s-a considerat că există pericolul ca agentul economic să se sustragă de la plata obligațiilor.
Principalele deficiențe constatate cu ocazia inspecțiilor au fost: majorarea eronată a costurilor cu activele cedate, fără a se ține seama de valoarea amortizată a acestora; înregistrarea de venituri din producția proprie mai mici decât cheltuielile cu materiile prime înregistrate în evidența contabilă, procedându-se la ajustarea cheltuielilor la un procent de 50% pondere din valoarea producției înregistrate; ajustarea TVA deductibile în cazul bunurilor de capital închiriate; înregistrarea pe cheltuieli deductibile fiscal a unor cheltuieli care nu aparțin perioadei fiscale respective; înregistrarea ca și cheltuieli deductibile fiscal a contravalorii comisioanelor de intermediere și consultanță, fără ca la control să fie prezentate documente care să justifice prestarea efectivă a serviciilor respective; exercitarea necuvenită a dreptului de deducere a taxei pe valoarea adăugată pentru achiziții care nu au avut un scop economic; neînregistrarea în scopuri de TVA după depășirea plafonului de venituri realizate din operațiuni impozabile în decursul unui an calendaristic.