Pacienții care vor să afle mai multe informații despre drepturile pe care le au în ceea ce privește accesarea servciilor medicale au la dispoziție o linie telefonică Tel Verde – 0800 080 444 – care le este pusă gratuit la dispoziție. Demersul face parte din campania „Drepturile pacienților: Pacienții informați au parte de servicii mai bune”. Drept urmare, pacienții pot suna, gratuit, de luni până vineri, între orele 8.00 și 20.30, pentru a afla mai multe informații despre drepturile lor. De asemenea, pot accesa și adresa www.drepturilepacientilor.info, unde pot afl, în plus, și ce obligații au.
Cei care au plângeri legate de încălcarea unui drept, pot solicita, prin intermediul site-ului, un punct de vedere de specialitate. Voluntarii vor prelua sesizările și, ulterior, o echipă de doctori și manageri în domeniul medical le va răspunde persoanelor care vor semnala încălcări ale drepturilor pacienților, malpraxis sau condiționarea serviciilor medicale.
Mai mult, accesând site-ul www.drepturilepacientilor.info, pacienții pot afla mai multe informații despre cardul național de sănătate, tratamente decontate în străinătate, calendarul național de vaccinări, programele naționale de sănătate, ba pot citi chiar și legislația specifică domeniului sanitar.