Actorul George Clooney și-a expus pe website-ul de știri din domeniile divertismentului și media thewrap.com strategia de combatere a sexismului în cinematografia americană, pentru aceasta femeile trebuind să se prezinte, potrivit părerii sale, la castinguri pentru roluri masculine, informează lefigaro.fr. La 30 octombrie anul acesta va fi lansată în cinematografe drama politică „Our Brand Is Crisis” avându-l drept coproducător pe George Clooney și în care rolul principal este deținut de Sandra Bullock. Dar ceea ce este mai puțin cunoscut despre scenariul acestui film este că intențiile originale ale autorului său au fost de a avea un erou principal al filmului și nu o eroină.
Ideea i-a venit Sandrei Bullock, care s-a propus ea însăși pentru acest rol. Ideea l-a cucerit imediat pe George Clooney ca și pe partenerul său de producție Grant Heslov. De atunci, soțul celebrei avocate Amal Alamuddin crede că a găsit o strategie care ar putea pune capăt sexismului la Hollywood. Planul lui încurajează actrițele să se prezinte la audiții pentru roluri de masculine. „Ar putea fi cu adevărat diferit dacă oamenii ar începe pur și simplu să gândească”, a spus actorul pe thewrap.com.
George Clooney nu inventează nimic, iar propunerea sa nu va fi revoluția sperată și anunțată, scrie sceptic lefigaro.fr. Revista „Time” amintește că și înainte de Sandra Bullock, femeile au câștigat roluri scrise pentru bărbați. Julia Roberts, de exemplu, în filmul „The Secret In Their Eyes” sau Emily Blunt, actrița care a interpretat un agent FBI în „Sicario” al lui Denis Villleneuve.
Totuși, George Clooney a aderat la grupul destul de slab reprezentat al personalităților din cinematografia americană care se mobilizează în favoarea egalității de gen. Cotidianul Le Figaro amintește în acest sens în special discursurile Patriciei Arquette la gala premiilor Oscar sau al actriței Meryl Streep în Congres care pledează de mai mulți ani pentru reprezentarea mai bună a femeilor la Hollywood.