Rețeaua socială americană Facebook se extinde și pe continentul african, urmând să-și deschidă un birou în orașul Johannesbourg, din Africa de Sud, pentru a „aprofunda” angajamentul pe care și l-a luat de a ajuta la dezvoltarea locală și regională a întreprinderilor, potrivit unui comunicat difuzat luni. ‘Suntem inspirați de diferitele modalități în care oamenii și firmele folosesc Facebook-ul în Africa pentru a stabili noi contacte’, a declarat Nicola Mendelsohn, unul dintre reprezentanții din regiunea Europa/Orientul mijlociu/Africa (EMEA) ai marelui grup californian, transmite AFP. Pentru început, Facebook vizează mai multe țări din Africa subsahariană: Kenya, Nigeria, Africa de Sud, Senegal, Coasta de Fildeș, Ghana, Tanzania, Rwanda, Uganda, Zambia, Mozambic și Etiopia.
O primă ofensivă va fi lansată pe telefoanele mobile, pentru a răspunde interesului crescând al firmelor pentru acest tronson de publicitate, având în vedere că majoritatea cazurilor, africanii accesează Facebook folosindu-și telefoanele portabile. La sfârșitul lunii iunie, rețeaua socială avea în Africa 120 de milioane de utilizatori activi, cu 20% mai mult decât în septembrie 2014. Facebook preconizează să realizeze pe telefoanele mobile peste două treimi din încasările sale de publicitate la nivel mondial.