Vrâncenii care au optat pentru comunicarea actelor administrativ – fiscale prin Spațiul Privat Virtual nu vor mai primi documentele fiscale prin poștă sau înmânare directă. Conducerea Administrației Județene a Finanțelor Publice Vrancea arată că prin utilizarea Spațiului Privat Virtual de pe portalul ANAF, persoanele au acces la o situație a obligațiilor de plată, dar nu pot folosi acest serviciu pentru a face plăți. „Situația obligațiilor de plată cuprinde toate obligațiile de plată stabilite de organul fiscal sau stabilite de alte instituții și transmise către ANAF în vederea încasării, existente în sistemul informatic al ANAF în ultima zi a lunii anterioare celei în care s-a formulat cererea. Nota obligațiilor de plată cuprinde documente dedicate plății directe la trezorerie și sunt incluse toate obligațiile de plată principale și accesorii calculate la nivelul zilei de vineri anterioară solicitării”, se arată în informarea AJFP Vrancea.
Totuși, documentele existente, precum „Nota de plată a obligațiilor”, facilitează efectuarea plății fie prin virament, utilizând ordinul de plată, din contul propriu deschis la o bancă din România, fie prin mandat poștal, la subunitățile poștale. „Dacă se optează pentru plata în numerar la Trezoreria Statului, «Nota obligațiilor de plată» poate fi tipărită și prezentată direct la ghișeu, de luni până vineri, în cursul săptămânii în care a fost emisă”, precizează informarea AJFP.