Ediția: Joi 26 Decembrie 2024. Nr 6785
Ediția: Joi 26 Decembrie 2024. Nr 6785

Cum NU se face turism în Vrancea


Primăria Focșani a prezentat, ieri, prima versiune a paginii de internet dedicată promovării turistice a municipiului. Pagina urmează să fie lansată oficial peste o lună, perioadă în care urmează să fie modificate fotografiile de prezentare a obiectivelor turistice din Focșani, să fie actualizate informațiile despre agențiile de turism, instituțiile de cultură. Proiectul poate fi accesat la adresa focsani-turism.info.
    Prezentarea paginii a avut loc, ieri, la a treia întâlnire organizată de reprezentanții Primăriei pentru implementarea proiectului Centrului Național de Informare și Promovare Turistică de la Focșani. Aceștia au arătat că în perioada următoare vor fi montate plăcuțele cu codurile QR pe monumentele din Focșani astfel încât turiștii să acceseze pe smartphone toate informațiile despre ceea ce vizitează.
    Discuțiile de ieri au vizat și necesitatea organizării unor evenimente care să atragă turiști la Focșani. S-a vorbit despre organizarea unor evenimente culturale, a unui festival de măști tradiționale sau a unor cursuri de dansuri folclorice. Însă nimeni nu își asumă responsabilitatea organizării unui eveniment. Întâlnirea de ieri a dezvăluit stadiul în care se află turismul în Vrancea. Agenții de turism se vaită că vin prea puțini turiști în Vrancea/Focșani însă nu au creat pachete turistice specifice pe care să le vândă. Producătorii de vinuri spun că au vânzări mici însă nu au nici măcar o sală de degustare pentru grupuri mai mari de turiști. În Vrancea, cea mai mare podgorie din țară, numeri pe degetele de la o mână producătorii de vinuri care pot organiza o degustare decentă în crama proprie. Cât despre produsele tradiționale, sunt sublime dar lipsesc cu desăvârșire. Nicio persoană autorizată sau firmă din Vrancea nu au reușit să înregistreze vreun produs în Registrul național al produselor tradiționale românești.
    Proiectul „Crearea și dotarea Centrului Național de Informare și Promovare Turistică din municipiul Focșani” este finanțat din fonduri europene și are ca obiective principale realizarea unui site web, a unei baze turistice, a unei aplicații interactive pentru telefoane mobile inteligente. Proiectul Centrului are o valoare de peste 318 mii lei, din care contribuția de la bugetul local este de 7.932 lei. Licitația a fost câștigată de o firmă din Baia Mare, iar termenul de finalizare este luna august 2015. Baza de date va conține informații importante pentru orice turist care vrea să viziteze Focșaniul. Vor fi prezentate resursele turistice, cu program de lucru, tarife și galerie foto. Tot aici vor fi informații despre hoteluri, pensiuni, restaurante, cu link-uri la paginile acestora de internet. De asemenea vor fi prezentate traseele turistice, căile de acces, adresele utile din localitate precum primărie, spitale, puncte de prim ajutor, poliție.

   Primăria pregătește angajări la Compartimentul de turism

    La Centrul Național de Informare și Promovare Turistică din municipiul Focșani ar urma să lucreze două persoane. În ședința de astăzi a Consiliului Local va fi supusă aprobării consilierilor propunerea de înființare a două posturi de debutanți la compartimentul turism. Candidații la aceste trebuie să aibă studii în domeniul turismului.
    Noutatea acestui proiect este aplicația care va oferi informații despre Focșani pe telefoanele inteligente. Aplicația va fi funcțională pe telefoane mobile, tablete și orice alt dispozitiv mobil care are ca sistem de operare Android sau iOS. Aplicația are rolul de a identifica prin intermediul GPS-ului sau a unor coduri tipărite, precum codurile QR sau bare, principalele obiective turistice din oraș. Fiecare obiectiv turistic va avea amplasată la intrare o tăbliță cu un cod QR sau de bare, care sunt utile atunci când coordonatele GPS nu pot fi preluate cu exactitate din cauza nivelului scăzut de semnal. După citirea codului sau pe baza coordonatelor GPS și a busolei, aplicația va face o prezentare a obiectivului turistic ales, cu istoricul acestuia și alte informații generale. Prezentarea va putea conține imagini, text sau video. Dacă turistul dorește să viziteze acel obiectiv turistic, aplicația poate juca rolul de ghid turistic. Fiecare element din interiorul unui muzeu poate fi prevăzut cu un cod QR sau de bare, pe baza cărora aplicația va identifica obiectul și va prezenta o descriere.
    Proiectul este finanțat prin Programul Operațional Regional 2007-2013, Axa prioritară 5: Dezvoltarea Durabilă și promovarea turismului, Domeniul major de intervenție 5.3: ,,Promovarea potențialului turistic și crearea infrastructurii necesare, È‹n scopul creșterii atractivității României ca destinație turistică”, Operațiunea – Crearea Centrelor Naționale de Informare și Promovare Turistică (CNIPT) și dotarea acestora.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?