Ediția: Vineri 27 Decembrie 2024. Nr 6786
Ediția: Vineri 27 Decembrie 2024. Nr 6786

Îţi schimbi domiciliul? TREBUIE să anunţi Fiscul


Vrâncenii care își schimbă domiciliul trebuie să anunțe și Fiscul pentru a evita impunerile din oficiu sau pentru a corecta erorile în declarațiile fiscale. Finanțiștii arată că actualizarea datelor de identificare, respectiv a domiciliului fiscal, a persoanelor fizice sau agenților economici se realizează foarte simplu, prin depunerea formularului 50 la ghișeele Fiscului. Direcția Generală Regională a Finanțelor Publice Galați arată că, în cazul persoanlor fizice, domiciliul fiscal unde vor primi hârtiile de la Fisc este adresa unde își au domiciliul sau adresa unde locuiesc efectiv, dacă aceasta este diferită de domiciliu.
    În cazul persoanelor fizice care desfășoară activități economice în mod independent sau exercită profesii liberale, domiciliul fiscal este sediul activității sau locul unde se desfășoară efectiv activitatea principală. În cazul persoanelor juridice, domiciliul fiscal este sediul social sau locul unde se exercită gestiunea administrativă și conducerea efectivă a afacerilor, în cazul în care acestea nu se realizează la sediul social declarat. De asemenea, domiciliul fiscal pentru asocierile și alte entități fără personalitate juridică este sediul acestora sau locul unde se desfășoară efectiv activitatea principală. „Domiciliul fiscal se înregistrează la organul fiscal în toate cazurile în care acesta este diferit de domiciliul sau sediul social, prin depunerea unei cereri de modificare a domiciliului fiscal ( Formular 050 – Cerere de înregistrare a domiciliului fiscal al contribuabilului), însoțită de acte doveditoare ale informațiilor cuprinse în aceasta. Cererea de înregistrare a domiciliului fiscal al contribuabilului se completează și se depune în cazul în care domiciliul fiscal este diferit de domiciliul sau sediul social, ori în cazul în care contribuabilul își schimbă domiciliul fiscal declarat anterior. Data schimbării domiciliului fiscal este data comunicării de către organul fiscal competent a deciziei de modificare a domiciliului fiscal”, se arată într-un comunicat al Fiscului de la Galați.
    Reprezentanții fiscului le recomandă contribuabililor să completeze toate datele privitoare la adresa sediului social, precum adresa completă și corectă, telefon, e-mail, reprezentanți legali, persoane de contact. Finanțiștii explică faptul că aceste elemente de identificare sunt necesare având în vedere numeroasele situații în care corespondența trimisă de către organele fiscale, prin poștă se returnează. Explicațiile sunt adresa incompletă, destinatar necunoscut la sediul social, sau în unele situații: refuză primirea, avizat, reavizat iar consecința acestor retururi fiind nerealizarea comunicării actelor administrativ fiscale prin poștă.
    În aceste condiții, comunicarea se realizează prin publicitate, adică afișare la sediul organului fiscal și pe pagina de internet a ANAF, ceea ce înseamnă un efort suplimentar din partea contribuabilului. „Primirea corespondenței transmisă de organele fiscale poate determina corectarea în timp util a unor erori sau neconcordanțe – notificate de organele fiscale, precum și evitarea impunerilor din oficiu sau a situațiilor în care contribuabilul care poate fi declarat inactiv fiscal, cu consecințele legale ce decurg din această situație, inclusiv înscrierea faptei în cazierul fiscal al contribuabilului precum și a reprezentanților legali ai acestuia”, precizează reprezentanții Fiscului.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?