Facebook va lansa un serviciu care oferă utilizatorilor sugestii despre locul unde se află

0
525


Rețeaua de socializare online Facebook a anunțat, joi, lansarea unui nou serviciu care permite furnizarea automată de informații referitoare la locul unde se află utilizatorul, aplicația fiind încă în stadiul de testare și concurând cu servicii precum cele oferite de yelp.com. „«Place Tips» (Sugestii despre acest loc, n.r.) vă va oferi informații amuzante, utile și importante despre locul în care vă aflați”, a declarat Mike LeBeau, director de produs în cadrul Facebook, despre acest nou serviciu care deocamdată este disponibil doar utilizatorilor de telefoane inteligente iPhone.
Sistemul de geolocalizare al telefonului inteligent conectat la o rețea wi-fi pentru acces la internet sau la o rețea de telefonie mobilă permite identificarea precisă a locului unde se află o persoană, iar Facebook vrea să ofere sugestii sub forma unor simboluri care apar la începutul fluxului de știri (newsfeed) din aplicația mobilă dedicată rețelei sociale. Noul serviciu va fi lansat în săptămânile următoare pentru testare în locuri foarte aglomerate și frecventate din New York, cum ar fi Central Park, Times Square, podul Brooklyn și Statuia Libertății.
Serviciul va afișa pe ecranul telefonului utilizatorului comentarii și fotografii furnizate de alți membri ai rețelei sociale, dar și alte informații, cum ar fi manifestații și evenimente semnalate pe alte pagini Facebook. Utilizatorii trebui să își dea acordul pentru ca poziția lor să fie localizată, iar utilizarea serviciului nu va presupune publicarea automată de informații pe platforma online și nici nu va oferi indicii altora privind locul unde se află un utilizator în acel moment, a declarat LeBeau.
Facebook testează și posibilitatea de a se folosi de conexiunea Bluetooth pentru a detecta dacă telefonul mobil se află în locuri importante, precum instituții muzeale ca The Metropolitan Museum of Art din New York. Serviciul testat de Facebook vizează în special concurarea cu alte aplicații online, cum este cea oferită de yelp.com, prin intermediul căreia internauții lasă comentarii referitor la restaurante, magazine și locuri turistice.
Yelp avea 139 de milioane de vizitatori pe lună în trimestrul al treilea din 2014 și 67 de milioane de comentarii publicate de la lansarea sa din 2004 în Statele Unite ale Americii. Serviciul este prezent în 29 de țări, printre care Franța, Polonia, Marea Britanie, Elveția, Spania, Japonia, Norvegia și Turcia. Rețeaua de socializare Facebook avea, la sfârșitul anului 2014, circa 1,39 miliarde de utilizatori care foloseau cel puțin o dată pe lună serviciile sale, la nivel global.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here