Românii acordă alimentației o importanță din ce în ce mai mare, multe persoane alegând să mănânce sănătos, însă dulciurile, inclusiv ciocolata, continuă să fie în topul preferințelor acestora, potrivit unui studiu realizat de Biroul Român de Audit Transmedia (BRAT). Tendințele din cel mai recent Studiu Național de Audiență (SNA) FOCUS, realizat de Biroul Român de Audit Transmedia (BRAT), acoperă perioada 2006 – 2014, iar universul studiului este reprezentat de populația din mediul urban din România, cu vârsta cuprinsă între 14 și 64 de ani.
Studiul măsoară preferințele de consum de bunuri și servicii ale populației urbane. Caracterul continuu al studiului și eșantioanele mari (peste 10.000 de interviuri anual) permit observarea fluctuațiilor preferințelor populației și studierea lor în raport cu evoluția socio-economică din România. Marja de eroare este de +/-0,8%. Românii acordă alimentației o importanță din ce în ce mai mare, potrivit studiului. Mai mult, grija ca alimentele pe care le cumpără și consumă să fie cât mai naturale și să conțină cât mai puține calorii devine o preocupare și pentru românii din mediul urban.
Cifrele furnizate de BRAT arată că 55% dintre români sunt dispuși să plătească suplimentar pentru alimentele care nu conțin E-uri, cu 10% mai mult decât în anul 2006, peste 600.000 de români declarând că alimentația lor este preponderent vegetală. În plus, mâncarea de tip fast-food nu se mai bucură de același succes ca în urmă cu patru ani. Astăzi doar 20% dintre români spun că obișnuiesc să consume în mod regulat preparate de la fast-food, o scădere cu 5 procente față de anul 2006. Totodată, 62% dintre femei afirmă că, de obicei, consumă produse cu cât mai puține calorii.
Totuși, dulciurile rămân în topul preferințelor românilor. Astfel, 26% afirmă că obișnuiesc să consume dulciuri în locul unei mese obișnuite și o treime afirmă chiar că nu pot trăi fără dulciuri. Deși româncele sunt mai atente în privința siluetei, ele sunt și cele care rezistă cel mai greu la tentația dulcelui, 60% dintre cei care afirma că nu pot trăi fără să consume dulciuri fiind femei.
SNA FOCUS mai relevă faptul că 32% dintre români consumă ciocolată cel puțin o dată pe săptămână. Consumul este, însă, în scădere față de 2006, când 38% dintre români consumau ciocolată cu această frecvență. În scădere este și consumul de cremă de ciocolată și batoane de ciocolată. Constant se menține, în schimb, consumul de checuri, rulade și prăjituri: 8-10% dintre români consumă aceste tipuri de produse cel puțin o dată pe săptămână.
În privința zonelor țării, studiul BRAT arată că dobrogenii sunt cei mai mari consumatori de ciocolată – 43% dintre locuitorii acestei regiuni consumă ciocolată cel puțin o dată pe săptămână. La polul opus sunt bucureștenii, doar 30% dintre aceștia consumă ciocolată frecvent. Preferințele românilor se împart în mod egal între ciocolata albă și cea neagră. Ciocolata obișnuită rămâne totuși preferata consumatorilor din România – 63%. În același timp, 55% dintre români consumă ciocolată cu alune/stafide/ cereale, jumătate preferă ciocolata simplă și doar 45% pe cea cu cremă.
BRAT este organizația industriei de media din România care măsoară audiența presei scrise și a mediului online, auditează tirajele (presă scrisă) și monitorizează investițiile în publicitate (presă scrisă, online, radio și outdoor).
ÎNAINTE DE A PUNE ÎN APLICARE SFATURILE NOASTRE, CONSULTAÅ¢I MEDICUL