Persoanele asigurate din Vrancea care nu au primit cardul de asigurări de sănătate trebuie să se adreseze Casei de Asigurări de Sănătate (CAS). Din cele peste 192 de mii de carduri pe care Oficiul Județean de Poștă Vrancea a trebuit să le distribuie, 5 mii de carduri au fost returnate la CAS Vrancea. Drept urmare, persoanele care nu au primit cardul trebuie să se deplaseze la CAS pentru a-și ridica documentul, mai ales că, potrivit legii, de la 1 ianuarie 2015 nu vor putea primi servicii medicale fără acest document. Mai mult, asigurații se pot adresa și unei comisii din cadrul CAS, special înființate pentru a oferi informații asiguraților și furnizorilor de servicii medicale. Persoanele de contact sunt: Mariana Răileanu, consilier principal, Administrare Contribuții și Creanțe 0237.227.714, int. 109, cardvn@casvn.ro și Aurelia Feraru, consilier principal, Administrare Contribuții și Creanțe 0237.227.714, int. 112, cardvn@casvn.ro.
Pe card sunt inscripționate următoarele informații: numele, prenumele, data nașterii, codul numeric personal și codul de asigurat și poate fi activat la medicul de familie. La rându-i, medicul va înregistra pe cipul cardului următoarele informații: codul numeric personal al asiguratului, diagnostice medicale cu risc vital și boli cronice, grupa sanguină și Rh, acceptul exprimat pentru prelevarea de organe, țesuturi și celule după deces, datele de contact ale medicului de familie. Informațiile de pe cardul național de sănatate pot fi accesate de către: CNAS, în calitate de administrator al sistemului informatic, medicul de familie la care este înscris asiguratul, medicul specialist, furnizorii de servicii medicale, medicamente și dispozitive medicale.
Persoanele care doresc să obțină mai multe informații despre acest document pot accesa și site-ul http://cardulnationaldesanatate.ro. „Vă rugăm ca, la următoarea vizită la medic, să vă prezentați cu această scrisoare și cu cardul pe care l-ați primit. Pe card sunt deja inscripționate datele dumneavoastră de identificare. Pentru a deveni funcțional, el trebuie să fie activat. Pentru aceasta, medicul vă va solicita personalizarea pinului (codului) de acces format din 4 cifre. Vă rugăm să rețineți acest cod și să nu îl divulgați. Veți tasta personal acest pin ori de câte ori veți solicita un serviciu medical sau eliberarea de medicamente. Medicul este singurul care poate inscripționa cardul dumneavoastră de sănătate cu date medicale, în baza acordului exprimat în scris de dumneavoastră sau după caz, de aparținătorul legal /împuternicitul legal”, este mesajul transmis persoanelor care au primit cardul.