Fiscul a stabilit procedurile prin care consultanții fiscali vor putea certifica declarațiile fiscale sau declarațiile rectificative ale firmelor. Nota de certificare se depune electronic, la organul fiscal competent în administrarea contribuabilului ce își certifică declarațiile, fie împreună cu declarațiile certificate, fie ulterior depunerii acestor declarații. Procedurile au fost stabilite printr-un ordin al ministrului finanțelor publice, care clarifică și schimbul de informații între Agenția Națională de Administrare Fiscală și Camera Consultanților Fiscali.
Finanțiștii precizează că nota de certificare are rolul de document de certificare și „va fi depus la autoritatea fiscală de către consultantul fiscal, în baza acordului dat de contribuabilul titular al declarației certificate pentru depunerea la organul fiscal”.„Pentru întocmirea Notei de certificare și pentru transmiterea acesteia în format electronic, se utilizează programul de asistență pus la dispoziție pe serverul Ministerului Finanțelor Publice, portalul Agenției Naționale de Administrare Fiscală. Nota de certificare trebuie să conțină în mod obligatoriu datele de identificare ale consultantului fiscal, precum și elemente care se referă la valoarea impozitelor și taxelor declarate, a bazei de impozitare sau a naturii creanței fiscale pe care contribuabilul o declara la autoritatea fiscală. În situația în care se certifică o declarație rectificativă, în Nota de certificare se menționează natura creanței, precum și cauzele ce au generat rectificarea. Certificarea declarației poate fi făcută cu sau fără rezerve. În cazul în care se certifică o declarație cu rezerve, în Nota de certificare se menționează motivația acestei rezerve”, se arată în informarea de la AJFP Vrancea.