Consiliul Județean Vrancea derulează, începând cu data de 10.02.2014, proiectul „Implementarea de soluții e-guvernare în zona de sud a județului Vrancea”, co-finanțat prin Fondul European de Dezvoltare Regională, în baza contractului de finanțare încheiat cu Ministerul pentru Societatea Informațională. Proiectul, adjudecat de societatea Best Point Consulting SRL Iași, este implementat în localitățile Gologanu, Milcovul, Cotești, Urechești, Răstoaca, Dumbrăveni, Popești, Nănești, Măicănești, Vulturu, Tătăranu, Gugești, Obrejița, Golești, Slobozia Ciorăști pe o durată de 18 luni.
Firma câștigătoare va trebui să ofere mașini de procesare a datelor (hardware), diverse pachete software și sisteme informatice , consultanță, dezvoltare de software, internet și asistență, servicii de asistență informatică, dar și servicii de formare a personalului. În cadrul contractului de achiziție publică ofertantul declarat câștigător va furniza, instala și configura următoarele componente hardware si software: routere, stații grafice, servere locale, laptopuri, stații desktop, monitoare server, monitoare stații, UPS-uri desktop și stații, imprimante, routere wireless, tablete, smartphone, videoproiector și ecran proiecție, dar și mai multe tipuri de licențe pentru programele folosite la acest sistem, etc.
Obiectivul proiectului este oferirea unui acces facil la serviciile administrației publice din județul Vrancea pentru cetățeni și organizații publice și private prin implementarea și punerea în funcțiune a unui sistem informatic integrat destinat gestiunii Registrului Agricol în format electronic, în cadrul celor 15 unități administrative teritoriale partenere.
45 de localități vor avea registru agricol electronic
Consiliul Județean Vrancea a depus spre finanțare trei proiecte care vizează achiziționarea unui sistem informatic destinat gestiunii Registrului Agricol în format electronic, respectiv achiziționarea serviciilor de dezvoltare și implementare a soluțiilor software. În total, 45 de localități din Vrancea sunt prinse în acest proiect. Finanțarea este asigurată de Uniunea Europeană, prin Programul Operațional Sectorial „Creșterea Competitivității Economice” 2007-2013 și se derulează prin intermediul Ministerului pentru Societatea Informatică. Valoarea totală a celor trei proiecte este de aproximativ 20 de milioane de lei.
Pentru dezvoltarea acestui proiect se urmărește achiziționarea unui sistem informatic destinat gestiunii Registrului Agricol în format electronic, respectiv achiziționarea serviciilor de dezvoltare și implementarea soluțiilor software. Grupurile țintă ale proiectelor mai sus menționate sunt: cetățenii din aria de implementare a proiectului, care vor beneficia de serviciile online oferite de primării în urma dezvoltării proiectului, mediul de afaceri, mediul academic, primăriile, consiliile locale. De asemenea, în acest proiect mai sunt prinse instituții publice implicate în furnizarea serviciilor oferite de primării, în special serviciile de registru agricol, respectiv APIA și Oficiul Județean de Cadastru și Publicitate imobiliară.