Managerii de spitale își vor putea păstra funcțiile pe care le dețin doar după ce vor fi evaluați de experți în domeniu. În urma unor modificări aduse Legii 95/2006 privind reforma în domeniul sănătății, managerii de spitale vor fi evaluați de experți externi, care vor decide dacă pot rămâne în funcții sau nu. „În vederea evaluării, Consiliul de Administrație are obligația de a contracta experți/ auditori externi responsabili de verificarea modului de îndeplinire a criteriilor generale și specifice din contractul de management cu aprobarea ordonatorului de credite și a prevederilor legale în vigoare”, se arată în ordinul publicat în Monitorul Oficial. Până acum, de această evaluare se ocupau membrii Consiliului de Administrație.
Åi de selectarea viitorilor manageri de spitale se vor ocupa tot experți externi. „Consiliul de Administrație organizează concurs sau licitație publică, după caz, pentru selecționarea managerului, respectiv a unei persoane juridice care să asigure managementul unității sanitare sau, după caz, prin ordin al ministrului din ministerele cu rețea sanitară proprie și, respectiv, prin act administrativ al primarului, unității administrativ teritoriale, al primarului general al municipiului București sau al președintelui Consiliului Județean, prin hotărarea senatului universității de medicină și farmacie, după caz. Consiliul de Administrație are obligația de a contracta experți externi în vederea bunei desfășurări a concursului/ licitației a evaluării planului de management și a modului de îndeplinire prin planul de management a criteriilor generale și specifice de performanță, cu aprobarea ordonatorului de credite și a prevederilor legale în vigoare”, se mai arată în ordin.