Ediția: Vineri 7 februarie 2025 Nr. 6810
Ediția: Vineri 7 februarie 2025 Nr. 6810

Profesorii învață cum să-i stimuleze pe elevi să devină studioși


Peste 100 de profesori și psihopedagogi vrânceni participă la cursuri de formare, în cadrul proiectului „Evaluarea națională: inovație pentru formarea competențelor cheie”, proiect implementat de Inspectoratul Școlar Județean (ISJ) Vrancea, cu fonduri europene. Obiectivul general al proiectului îl reprezintă creșterea ratei promovării la examenele de evaluare națională, susținute la finalul clasei a VIII-a, prin implementarea unui program educațional la nivel multiregional, de elaborare și derulare a unor activități inovative și unitare, pentru dezvoltarea și evaluarea procesului de formare a competențelor cheie ale elevilor din învățământul gimnazial. „Programul de formare profesională include 2 componente: Componenta 1 – «Pregătire suplimentară și psihopedagogică pentru promovarea cu succes a examenelor naționale» cu modulele M1: Internetul și instrumentele sale. Studii de caz și M2: Strategii didactice colaborative; Componenta 2 – psihopedagogică: – «Pregătire suplimentară și psihopedagogică pentru promovarea cu succes a examenelor naționale: Elevi mai implicați, mai motivați pentru școală» cu modulele: M1 – Metodologia identificării profilului profesional și M2 – Valorificarea competențelor cheie în orientarea profesională”, se precizează într-un comunicat de presă emis de ISJ.
Potrivit aceluiași comunicat, programul de consiliere școlară și dezvoltarea competențelor cheie cu credite transferabile adresat consilierilor școlari urmărește familiarizarea acestora cu specificul programului de pregătire suplimentară și noțiuni de Managementul învățării, Managementul emoțiilor, Managementul stress-ului și Managementul timpului. Suportul de curs a fost realizat de Federația Națională a Asociațiilor de Părinți – Învățământ Preuniversitar (FNAIP-IP).
Formarea se va desfășura la Școala Gimnazială „Anghel Saligny”, Școala Gimnazială „Ion Basgan” și Școala Gimnazială „Duiliu Zamfirescu”, toate din Focșani, având ca formatori pe specialiștii Marius Măciucă, Elena Mirela Dumitru, Liliana Jeny Mihai, Angela Dorneanu și Anișoara Pițu. 
La nivelul județului Vrancea, proiectul „Evaluarea națională: inovație pentru formarea competențelor-cheie” se va implementa în 64 de școli gimnaziale. În total,  2.050 de elevi din învățământul gimnazial din județ vor beneficia de un program de tip „pregătire suplimentară”, în vederea pregătirii susținerii cu succes a examenelor de evaluare națională de la sfârșitul clasei a VIII-a.

7 COMENTARII

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?