Colegiul Național Unirea din Focșani a fost, ieri, gazda consfătuirii județene a profesorilor de educație fizică și sport din județul Vrancea. Din prezidiu au făcut parte vicepreședintele Consiliului Județean, Ionel cel Mare, Ciprian Popa – director de dezvoltare în cadrul Federației Române de Rugby, Marian Rădulescu – director la Club Sportiv Municipal CSM Focșani 2007, dar și directorii de la LPS și CSS, respectiv Mihai Petruț și Dumitru Zisu, Florin Roșioru și Adrian Dumitru de la Adjud.
Inspectorul de educație fizică și sport Ionel Ambrosie a deschis lucrările, prezentând planul discuțiilor, care apoi a fost aprobat în unanimitate de profesorii prezenți. A fost prezentat raportul pe anul școlar 2013-2014 în ceea ce privește educația fizică din școli și licee, care a vizat următoarele paliere: organizarea departamentului de educație fizică din cadrul ISJ, inspecțiile școlare, activitatea desfășurată sub egida ONSS, activitățile sportive extrașcolare din școli și licee, dar și alte competiții sportive derulate de Consiliul Județean Vrancea, Primăria Focșani, Direcția de Tineret și Sport sau cluburi sportive private. Au fost scoase în evidență cele 81 de inspecții școlare, dintre care 19 efectuate de Ionel Ambrosie, iar restul de profesorii metodiști.
Inspectorul de specialitate a adus în atenție buna pregătire a profesorilor inspectați, dar și unele lacune ale unor cadre didactice, care prezintă dificultăți în predarea disciplinei. La capitolul activități sportive înscrise sub egida ONSS, au fost prezentate locurile fruntașe obținute la fazele de zonă și naționale, de unde și buna pregătire a echipelor la diferite ramuri sportive. Evidențierea școlilor din comune și municipii, dar și a liceelor a fost un alt punct de pe ordinea de zi.
Ionel Ambrosie a prezentat și punctele slabe din anul precedent, insistând pe activitatea de la clase a unor profesori, corelată cu lipsa unor baze sportive și a resurselor materiale specifice orelor de educație fizică, care nu atrag elevii în activitățile extrașcolare. Un alt punct discutat a fost cel care privește relația profesor – elev și slaba preocupare pentru fenomenul de selecție pentru competiții.