După 7 luni trecute din 2014, piața auto din România înregistrează o creștere cu 31% față de aceeași perioadă a anului 2013. În continuare vânzările auto sunt susținute de persoanele juridice cu un procentaj de 71%. Un alt semn de însănătoșire a pieței este scăderea cu aproape 7% a înmatriculărilor auto second-hand față de aceeași perioadă a anului 2013. Raportul dintre mașinile rulate și cele noi rămâne în continuare destul de ridicat, mai exact la achiziția unei mașini noi se cumpără 4 mașini rulate.
Top-ul autoturismelor vândute în primele 7 luni din 2014, conform APIA, este condus de Dacia cu 16.302 de unități, urmat de VW cu 4.723 unități, Skoda cu 4.374 unități, Ford cu 3.313 unități, Renault 3.175 unități și Opel cu 2.161 unități. Dacia Logan este în continuare cel mai bine vândut model urmat de Sandero, Duster, Skoda Octavia și VW Golf.
În județul Vrancea, vânzările auto nu reflectă top-ul din țară. La autoturisme, top-ul mărcilor este condus în primele 7 luni de Hyundai cu 51 unități vândute, urmat de VW cu 43 unități vândute și Dacia cu 42 unități vândute. De asemenea, Skoda a vândut 19 unități, Toyota 18 unități, Peugeot 4 unități și Opel 3 unități. Cel mai bine vândut model este Dacia Logan cu 24 de unități, urmat de Hyundai i20 cu 17 unități, Skoda Rapid cu 12 unități și cu câte 11 unități vândute, modelele Hyundai Elantra și VW Golf VII.
Luna iulie a fost una foarte bună pentru Hyundai Focșani, reușind să aibă o cotă de piață de 40%. Mai exact, în luna iulie, Hyundai a vândut 9 unități dintre care 5 unități aparțin modelului Elantra – cel mai bine vândut model al lunii. Dacia urmează în acest top cu 7 unități vândute, iar ceilalți concurenți au înregistrat următoarele valori: VW – 3 unități vândute, Skoda – 2 unități vândute, Peugeot și Opel cu câte o unitate vândută.