Elevii din clasele a III-a și a IV-a vor putea învăța din anul școlar 2014 – 2015 mai multe despre arhitectură și mediul construit, iar elevii liceelor de muzică vor putea studia istoria jazzului. „Ministrul Educației Naționale, Remus Pricopie, a aprobat prin ordin de ministru programa școlară pentru disciplina opțională ‘De-a arhitectura. Educație pentru arhitectură și mediu construit’ pentru clasele a III-a și a IV-a. Timp de o oră pe săptămână, elevii acestor clase pot afla informații despre modul în care se construiește mediul, dar și elemente minimale de arhitectură”, informează un comunicat de presă al MEN.
Programa propune și activități în aer liber, centrate pe identificarea în realitate a conceptelor învățate în clasă. Anterior adoptării, a existat un proiect de programă școlară, pilotat în cinci școli din București, pe parcursul anului școlar 2012 – 2013. Proiectul a fost elaborat în colaborare cu specialiștii din Ordinul Arhitecților din România, Asociația Arhitectura și specialiștii Departamentului de Științe ale Educației din cadrul Facultății de Psihologie și Științele Educației a Universității București.
Au fost aprobate, de asemenea, și programele școlare pentru învățământul liceal, curriculum diferențiat, filiera vocațională, profilul artistic, specializarea Muzică, destinate disciplinelor opționale ‘Muzică vocală de jazz – muzică ușoară’ și ‘Istoria Jazzului’. Prima disciplină îi vizează pe elevii din ciclul liceal, clasele IX-XII, iar cea de-a doua pe elevii din clasele a XI-a și a XII-a.
În cadrul disciplinei ‘Muzică vocală de jazz – muzică ușoară’, elevii vor aprofunda genurile și formele muzicale specifice: Ragtime, Blues, Boogie – Woogie, Bebop, jazz afro-brazilian etc. În plus, elevii își pot dezvolta competențe specifice precum interpretarea vocală creativ-expresivă și vor realiza acompaniamente vocal-instrumentale solo sau în grup.
„Disciplina ‘Istoria Jazzului’ este axată pe prezentarea originilor și contextului istoric al apariției jazzului iar liceenii cărora li se adresează vor învăța să opereze cu concepte și termeni specifici, dar și să identifice forme de expresie artistică în muzică, literatură și dans”, precizează MEN.